bmwhans Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 er du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 Like nærme ja,men tiden du er etter bilen foran er noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 Tiden er noe helt annet. Alt går som mye hurtigere rundt enn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Den dagen eg veit eg har kjørt så fort at eg mista lappen forbi ein kontroll, so ska dei jaggu få ta meg og... Ikkje fan om eg stoppe... Er ein grunn til at eg har 3.5liters motor... Får berre håpa eg ikkje treffe på ein purkeidiot som sitte å spela WRC3 med Solbergstol om kveldane... Hahaa nei da har du uflaks, plutselig sitter han klistre oppat ræva di i første sving. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 kan man egentlig stikke fra noen i en 535 ? det tror jeg ikke ... kan kanskje kjøre fra en hest... men om noen her har kjørt fra Politiet i en gammel 535 så har det vært fordi politiet ikke ville fortsette pga faren man utsetter segselv og andre for. Ein 535 har 211 "gamle" hk... Politiet har mellom 130 - 200 "nye" diesel eller bensinhk... Men når det er snakk om såpass hk, så er det køyreferdigheta det går på... Veit aldri om eg slår dei før eg har prøvd! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 rekner med politiet har trening opp til flere ganger i året på bane med f.eks profisjonell fører på sida av seg som hele tida forteller hva de skal/bør gjøre i forskjellige situasjoner. Så det er ikke bare bare og stikke av fra en politibil (uten om varebilene da, eller populærtkallt "majjå" her på Karmøy) og nei, jeg har ikke prøvd! hehe er ikke bare og legge seg på hjul etter en galning som har hatt lappen i f.eks 2 uker og prøver og stikke av heller da. tror det er bedre og la ham slippe unna enn og "presse" stakkars 18 åringen mer opp i fart. selvklart vet ikke politiet hvor erfaren eller gammel en fører som stikker av er. men en klarer og se på kjørestilen om det er værd og utsette flere trafikanter ut for fare.. tror faktisk det er en grense for hvor høy fart en biljakt kan ha, før politiet må "legge inn hondkle". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Politiet har generelle begrensninger på fart ja, utifra gjeldende fartsgrense på stedet hvis jeg husker riktig. De kan f.eks. holde langt høyere fart på en 100 sone motorvei enn i tettbebygd strøk (sier seg selv). Når det gjelder "trakasering" fra politiet, så er det klart at det finnes folk i politiet, i likhet med alle andre serviceyrker, som ikke burde vært der. Men nesten alltid når de stopper noen så er det en grunn til det, og det nokk en del unge førere i bmw og andre "kule" merker som oppfører seg litt vell verdensmester.. Har selv opplevd å bli stopped i E39, samtidig med en E30 med 3 unggutter i.. jeg fikk pekefinger, litt kjeft, og kjørte videre, de ble med til stasjonen.. og vi hadde samme fart når de observerte oss, men kjørestil og redskap, samt oppførsel når vi ble stoppa var vell noe forskjellig. Når jeg var 18-20 og kjørte div. E30 ble jeg faktisk stoppet jevnlig av politiet i asker & bærum, såkalte "rutinekontroller", men ettersom jeg ble litt eldre, bilene litt nyere/bedre stand visuelt og kjørestilen likeså så har det roet seg.. med E39'n har jeg aldri blitt blinka ut utenom generelle kontroller, så får vi se hvordan det går i sort Z3 coupe med hvite felger Uansett er min erfaring at politiet generelt sett oppfører seg realt hvis man selv er imøtekommende og høflig (men selvfølgelig skal man stå på sine rettigheter). Ser noen skrev noe tidligere i tråden om politiets rettigheter til å se i hanskerom / bagasje. Jeg forhørte meg hos en UP betjent om dette i påsken, og han sa at innstruksen (ikke nødvendighvis loven, finner ikke noe på lovdata om dette) er som følger: Alt som er synlig ved å se inn i bilen er "fritt vilt", men skal de se i lukkede rom (og også inni bagger osv som de kan se i coupe'n) må de ha skjelig grunn til mistanke. Og det er ikke bare en frase de kan lire av seg, du kan få vite hva de har mistanke om. Man kan vell antakelig også kreve å få begrunnelsen skriftlig, og ta gjennomgangen med advokat til stede etc, men da starter du et helvettes rabalder du ikke har lyst på hvis du ikke har noe å skjule De har forøvrig LOV til å åpne dører for å få innsyn i coupe, hvis du f.eks. har sota ruter som hindrer innsyn. Ihvertfall ifølge UP, og det høres ganske logisk ut imo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Hvor fort politiet kan kjøre er en vurdering som gjøres av politimannen, ut i fra skjønn. Men om det skulle gå galt, og hastigheten til politiet er en medvirkende faktor, må de svare for hvorfor de kjørte som de gjorde, og det kan evt bli en sak av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå