gosh Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Jeg har en 316i E30, og har veldig lyst til å bytte motor om det går? kan jeg sette en 320i motor rett under panseret? passer det? 316i motoren går jo ræva, tikker gjør den å. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gosh Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 Ingen som vet? ser det er mange som har lest allerede ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Det passar vel, men om det er lovleg er ein heilt anna sak. I tillegg er det nok meir du må gjere enn å berre byte motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 kjøp en komplett 320 motor med kasse. du må bygge om ledningsnettet (koble om) resten skal passe. er litt bekymret for driv akselen da jeg ikke er sikker. skift til 320 bremser og stab stag rundt om og godkjenn den som en 320. ferdig 320 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gosh Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 nei tror det blir en hemlighet jeg.. hadde en Peugeot 405 før, bytta motor og fikk turbo på den, ingen som merka no fra 63hk til 140hk.. så jeg lar den være "316" jeg, skal litt til at noen finner det ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henry Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Om ingen finner det ut, så er det jo en fordel for din egen del at du har papirene i orden. Tenker på hvis du skulle kollidere og skade noen, så kan forsikkrungsselskapet bruke dette mot deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gosh Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 jamen hvis jeg kræsjer så finner de sikkert ikke ut det en gang? tror ikke de er så nøye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 tør du stole på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Jo, det er no dritt hvis du krasjer. Spesielt hvis noen dør! da sliter du.. Er ekstra alvorlig når du kjører en bil godkjent for fire sylindre, men så har du seks. Er en enkel sak å bytte om så du får 320 understell da. Er jo tromler bak på den også. Stabstag kom vel ikke før på 323/325? Trodde 320 og 316/18 hadde samme understell, kanskje 51mm fjærbein forran på 320? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Må forresten legge til at det kan være et hælvette å få det godkjent, selv om du har alt i orden. Siden tilsynet kan sette seg på bakbeina og kreve papirer på at det er 320 understell du har der. Og slike papirer er ikke å oppdrive Edit: liten trykkleif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Skal du bytte, bytt til 325 motor/understell, 320 går ikke noe særlig den heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 forskjelden fra en 316 til en 320 er stor den si. så hvis han syntes at en 316 går sånn tja så vill han seff syntes en 320 går mye bedre. alt hva man er vandt til. 130 gamp er da helt ok liksom, men jeg ville godt for å godkjenne ombugningen jeg. når det er snakk om å bare bygge om hele bilen og hvis den er mere en 10 gammel i norge så koster det jo ikke noe mere en den timen der nede for omreg. og den vill stå som 316 i vognkort og forsikring. men med ny motor og understell så den vill være billigere enn å forsikre en 320. så jeg ser ikke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 jeg har smalet min gamle røde "316" to ganger, en gang med 1,8 turbomotor og en gang med 2 liter turbo, ingen nevnte noen ting og den siste krasjen så vraka jeg bilen, den første var inn i fronten på en annen bil, det blei aldri spurt om motor eller no, tror du skal ha ganske uflaks hvis du blir tatt! kjøp 325 motor og kasse, samt forstilling og bakstilling fra 325! da har du alt, og kan godkjenne dette hvis du føler for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gosh Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2005 derja! akkurat, nei har ikke tenkt til å bytte understell osv.. håpa bare på å skifte til 320 med kasse og stab stag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gosh Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2006 Skal du bytte, bytt til 325 motor/understell, 320 går ikke noe særlig den heller... En 2.0 liter tror jeg går litt kvassere enn en 1.6 liter ! Er bare den lille forskjellen jeg skal bytte. Først trodde jeg og mange andre at ikke 320i motorn fikk plass i 316i motorrommet, pga at 320i motorn var 6syl, og 316i 4syl, men det skal visst gå ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå