Gå til innhold

Bytte motor


gosh
 Share

Anbefalte innlegg

Jo, det er no dritt hvis du krasjer. Spesielt hvis noen dør! da sliter du.. Er ekstra alvorlig når du kjører en bil godkjent for fire sylindre, men så har du seks. Er en enkel sak å bytte om så du får 320 understell da. Er jo tromler bak på den også. Stabstag kom vel ikke før på 323/325? Trodde 320 og 316/18 hadde samme understell, kanskje 51mm fjærbein forran på 320?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjelden fra en 316 til en 320 er stor den si. så hvis han syntes at en 316 går sånn tja så vill han seff syntes en 320 går mye bedre. alt hva man er vandt til. 130 gamp er da helt ok liksom, men jeg ville godt for å godkjenne ombugningen jeg. når det er snakk om å bare bygge om hele bilen og hvis den er mere en 10 gammel i norge så koster det jo ikke noe mere en den timen der nede for omreg. og den vill stå som 316 i vognkort og forsikring. men med ny motor og understell så den vill være billigere enn å forsikre en 320. så jeg ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har smalet min gamle røde "316" to ganger, en gang med 1,8 turbomotor og en gang med 2 liter turbo, ingen nevnte noen ting og den siste krasjen så vraka jeg bilen, den første var inn i fronten på en annen bil, det blei aldri spurt om motor eller no, tror du skal ha ganske uflaks hvis du blir tatt!

kjøp 325 motor og kasse, samt forstilling og bakstilling fra 325! da har du alt, og kan godkjenne dette hvis du føler for det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skal du bytte, bytt til 325 motor/understell, 320 går ikke noe særlig den heller...

En 2.0 liter tror jeg går litt kvassere enn en 1.6 liter ! Er bare den lille forskjellen jeg skal bytte. Først trodde jeg og mange andre at ikke 320i motorn fikk plass i 316i motorrommet, pga at 320i motorn var 6syl, og 316i 4syl, men det skal visst gå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...