Gå til innhold

ABS og Antispin Feiler samtidig


oslo-bmw
 Share

Anbefalte innlegg

For en stund siden, koblet ABS og Antispinn seg ut i perioder, Nå er det konstant utkoblet. Er det ABS eller Antispin det er noe galt med? (altså ingen ting virker) -Har vasket og renset rundt sensorer.

Bytte Abs sensorer?

Men så lyser det på airbag også, og i dag, lyser det utropstegn på bremser.hurra!! Nå er det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg ikke er helt på bærtur nå så tør jg og påstå at abs og antispinn bruker samme sensorer?

Prøv og napp av kontakten fra en av abs sensorene (oppi hjulbuen bak et lite deksel) og mål motstanden i sensoren. ligger vel på ca 160 ohm hvis jg ikke husker feil.

hvis du måler null gjennomgang er sensoren defekt.

Gjøre dette på alle 4 sensorene.

Evt dra innom BMW og få de til å lese ut feilkoder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden, koblet ABS og Antispinn seg ut i perioder, Nå er det konstant utkoblet. Er det ABS eller Antispin det er noe galt med? (altså ingen ting virker) -Har vasket og renset rundt sensorer.

Bytte Abs sensorer?

Men så lyser det på airbag også, og i dag, lyser det utropstegn på bremser.hurra!! Nå er det gøy.

MEN!!! det som var, før alt slo seg vrangt...

Abs/antispin feilen kom ofte, men ble borte etter dødlegging noen minutter med nøkkel, også noen ganger under kjøring. Siden begynte abs bremsene å virke, altså pulsere mens jeg bremset. -både hardt og løst, på tørt underlag. Bremseeffekten ble meget dårlig på hele kjøretøyet. Trakk også mot høyre.

1/ Har i dag målt alle sensorene, og de lå på 780 eller 820 eller noe, var likt på alle, så det var da motsand der... Måle likt på alle!

frykter at dette kan dreie seg om dyrere ting enn sensorene nå! Er det flere tips her?

2/ Oi, en ting til, skulle opp med panseret i dag....gikk ikke, tror wiren er røket, hvordan byttes denne? noen måte å åpne pansere på nå - er tom for spylervæske?

noen tips til hva jeg skal? er driten klar for dynga snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antispinn systemet bruker ABS følerene til og "måle" hastighetsforskjell mellom drivhjulene. Hvis en av ABS følerene ryker så vil ASC og ABS slutte og virke.

På min vinter bil(golf3) begynnte ABS lampa og lyse etter at jeg hadde kjørt mere enn en time. Stoppet bilen i 10 min og ABSen virket igjen. Slik holdt den på et halvt år før den ene føleren pakket sammen og sa takk for seg. Nå lyser ABS lampa hele tiden.

Stikk innom et verksted og spørr om de kan måle hvilken av de 4 følerene som er deffekte, det tar 10 min. Ny føler koster ca 1000kr. Kan enkelt byttes selv.

Slike "digitale multimeter" kan man lett bli lurt av når man måler på elektronikk.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...