Gå til innhold

Varmeapperat funker ikke=(

Loite
 Share

Anbefalte innlegg

Hmmm.. får nesten prøve med direktestrøm på den.. Men jeg får virkelig ikke ut vifte...:!:

Den skal visst *lirkes* ut, men det går ikke. Hehe. Eller.. det skal jo gå.. men er pokker meg vanskelig. Har, etter det jeg husker, prøvd alle kombinasjoner med plassering og lirking. Er liksom karosseriet som er i veien osv.. :?

Noen her som har fått ut viften før og kan gi meg noen tips&tricks?

Sorry Loite for litt "avsporing" i tråden din. Håper det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vifte problemer, på min BMW E30 - 87mod.

La meg si det sånn, jeg ble forbanna lei den plustrelyden i min, og den sluttet gradivs og virker, så her hin dagen gikk jeg på FSG senter i bergen(bruktbil handel) tok meg en ny en.

Min vifte satt da inne i torpedovegen og den løstnet jeg med 4 skruer og tok vekk gumien over, og der var den(viften). Den sitter fast med en liten kleme som du skyver til HØYRE og det er 2 ledniger på den, få den ut var ikke noe problem, bare til og TA den ut(litt lirking) tok den nye, satt den i festet lednigene og VIPS varmeapperat UTEN LYD :D skrudde igjen og ut på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... på min E36, så virker det nesten som at varmeapparatmotoren var det første de satt i bilen, og bygget selve bilden -rundt- varmeapparatmotoren :?

Er jo karosseri i veien jo. Har hørt at folk har *lirket* den ut, men jeg har endevendt, snudd, feilet og prøvd tusen ganger, uten suksess. Vi snakker ikke en glipp på 1-2mm før man får den ut. Er jo nesten 10mm som mangler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm, rare saker... på min vare det såre enkelt skiftet den på 10 min, og jeg kom mer en nok til på min da, men rare greier det, men det er mulig den veggen min er litt løsere da :roll: hehe, men vet ikke... i hvertfall når du er igjennom den er det såre enkelt. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også må krype til korset selv.

Har liksom ikke lyst til å gå på den med spett. Det skal jo en ny motor inn der også. Som da IKKE skal bli ødelagt.

OG siden det ikke er en BMW-forhandler(/verksted) her i byen, så må jeg høre rundt hos f.eks. Opel om dem har gjort noe slikt før. De tar visst alle biler. Hvis dem har gjort det før, kan gi meg et gunstig prisforslag (som garantert sikkert er billigere enn BMW), så banner jeg gjerne i kirken jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akuratt samme problemt.Vifta virka først kunn på max,effekt.Og plutselig virka den ikje i det heile tatt.Einaste var å skifte motoren på vifta.Motoren var brent opp pga max kjør heile tida.Skifta motoren og motstanden og alt funka som de skulle=)

Men dyr motor,særlig om du har AC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... på min E36, så virker det nesten som at varmeapparatmotoren var det første de satt i bilen, og bygget selve bilden -rundt- varmeapparatmotoren :?

Er jo karosseri i veien jo. Har hørt at folk har *lirket* den ut, men jeg har endevendt, snudd, feilet og prøvd tusen ganger, uten suksess. Vi snakker ikke en glipp på 1-2mm før man får den ut. Er jo nesten 10mm som mangler!

Hadde samme problemet eg.For å få ut motoren måtte eg knuse vifteblada.Tenkte dag og natt på korleis eg skulle få innjenn den nye..Men med litt tenking og sjåing i motorrom,fant eg ut at ,side veggen på sjølve "viftehuse" jekk and å ta vekk.Benda metallet som er nedom vinduet litt opp og vifte jekk ut å inn uten noke som helst prob.Alle klips må løysast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...