Steffan C Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Det er ikke bare du som ikke kommer inn på galleriet. Det har vel litt med de problemene som var med serveren igår. Dan, hvis du har fått galleriplass av Gunnar så skal det ikke være noe problem å legge til bilder. Det gjelder selvfølgelig når galleriet er i drift igjen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2006 Det er ikke bare du som ikke kommer inn på galleriet. Det har vel litt med de problemene som var med serveren igår. Dan, hvis du har fått galleriplass av Gunnar så skal det ikke være noe problem å legge til bilder. Det gjelder selvfølgelig når galleriet er i drift igjen . ...ja eg og trudde det gjekk å leggje bilder i eksisterande galleri...... Veit at det er stopp for nye galleri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Fikk ikke lagt til bilder når galleriet fungerte. Men skal sjekke når det funker igjen. Har noen sperrer på maskina (pop-up blocker osv). Den har spilt meg et puss før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2006 Fikk ikke lagt til bilder når galleriet fungerte. Men skal sjekke når det funker igjen. Har noen sperrer på maskina (pop-up blocker osv). Den har spilt meg et puss før ...eg meinar eg har lagt ut etter at Guinnar stengte for nye brukarar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2006 Då var "gjør det selv" linken klar!! http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=151238#151238 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bump Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Hei.. Har noen spørsmål ang AE.. Har du fikset problemet med parklyset på den ene siden?? Fungerer ikke dette indikatorsystemet slik at det lyser visst den ene pæren er ute?? For da får systemet en beskjed om ulike signal/strøm ved pærene?? Og vil derfor lyse inne i bilen? Men visst du knuser glasset på pæren og lodder nedi sokkelen en motstand på 2K, så skal dette være holdbart med tanke på temperatur, mener jeg på. For da er det lett å sett inn en pære, visst behovet melder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2006 Hei..Har noen spørsmål ang AE.. Har du fikset problemet med parklyset på den ene siden?? Fungerer ikke dette indikatorsystemet slik at det lyser visst den ene pæren er ute?? For da får systemet en beskjed om ulike signal/strøm ved pærene?? Og vil derfor lyse inne i bilen? Men visst du knuser glasset på pæren og lodder nedi sokkelen en motstand på 2K, så skal dette være holdbart med tanke på temperatur, mener jeg på. For da er det lett å sett inn en pære, visst behovet melder seg. .....testa litt motsandar, men dei vart ekstremt varme. Du skal kunne bruke eit dummyrelé då gjev spolen den motstanden som skal til for å fjerne feilmeldingan.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bump Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 ok.. men hvem har dette reelet da? Lurer på å bestille AE idag, snakket med flere som har de samme ringene?? Varer de lenge? Men visst du brukte små motstander så blir det fort varmt... U-r-i...P-u-r-i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2006 ....standar-relé, berre køyr straumen via spolen. Har ikkje testa det enno, men det skal vist fungere ifl. ein bilelektrikar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Stiiiilig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2006 Stiiiilig ....her er monteringa: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=151238#151238 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bump Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Ok... Da må du si fra når du monterer reelet... og bilder... Men blir det helt teit visst parklyset lyser da? 5w?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2006 ...nei ikkje heilt teit, men ikkje så reint om du forstår... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 [Har ein utfordring: når eg koplar vekk parklys pærene så skal blinklyset framme slå seg på. På høgre side så er sikkert spolen i releet nok motstand til at dette vert "oppfatta" som ei pære (releet får styrestraum frå denne pæreholdaren), men på høgre side treng eg eit eller anna som kan erstatte motstanden til parklys pæra....testa med ein motstand, dette fungerte, men motstanden vart kjempevarm, og det er litt uheldigt i motorrommet. Kan eg sette opp eit ekstra relle, som eg berre brukar spolen på??...slik at denne gir rett motstand der parklyspæra skulle stått?? ...i mellomtida ligg parklyspæra å lyser i bakkant av lykta til eg får fiksa biffen! Sikkert ikkje lett å forstå dette, men dei som skjønnar litt bilelektro skjønnar det kanskje.... Berre å bruke ein fysisk større resistor som er laga for å tåle større effektar. Evt. kan du bruke f.eks kjølepasta berekna for CPU'ar og sette på ei jævlig kjøleribbe...kan alltids bruke motorblokka som kjøleribbe og...den bør vel vere stor nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå