Gå til innhold

Abstinenser kom ikke inn på Bimmers

Ole@Automote
 Share

Anbefalte innlegg

Gunnar, hva var problemet?

Problemer med ustabil server. Fikk nettleverandør til å ta en reboot, men den hang seg igjen et par timer senere, så da ble det full reinstallasjon. Den kjørte RedHat 7.2, så det var rimelig utdatert i grunn, selv om softwaren og kernelen har hatt jevnlige oppdateringer. Nå er vi ihvertfall helt up-to-date på det meste, og det ser ut for at den er stabil igjen (bank i bordet), så da var det sannsynligvis ikke hardware. :)

Galleriene har jeg ikke hatt tid til å se på enda. Antar det har med oppgraderingen til Apache 2 eller PHP5 å gjøre. Muligens bare noe konfigurasjon, men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at kosmisk stråling forårsaker 2-3 1-bit feil i løpet av et år på en gjenomsnittlig server her i Norge. Disse feilene vil ECC-minne fikse, men ca hver 18 mnd får man en 2-bit feil, og da greier ikke ECC å fange det opp.

Så kanskje dette var en av de gangene :)

Alltid morsomt når kunden spør hva som var galt og jeg svarer at det er stråling fra rommet. Noen blir skikkelig redde da :wae:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Kjører til og med RAMBUS-minne (også kallt RDRAM/RIMM) denna her. Så dyrt som det er burde det klare å fikse "alt".. ;) Ikke noe man vil drive å bytte i hytt og gevær akkurat. Og i tillegg må de stå i par, slik som den "gode" gamle EDO-rammen. Har faktisk 1GB (2x512MB) RAMBUS-minne liggende som jeg ikke får brukt pga. feil på den ene brikka. Å kjøpe en ny 512MB-brikke slik at jeg får to fungerende 512MB-brikker igjen koster meg nærmere 3000,-.. så det er ikke særlig aktuelt. Er egentlig glad RAMBUS-tiden "gikk over".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...