ovex Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 .....ja det er dødt, kjem nok tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Gunnar, hva var problemet? Problemer med ustabil server. Fikk nettleverandør til å ta en reboot, men den hang seg igjen et par timer senere, så da ble det full reinstallasjon. Den kjørte RedHat 7.2, så det var rimelig utdatert i grunn, selv om softwaren og kernelen har hatt jevnlige oppdateringer. Nå er vi ihvertfall helt up-to-date på det meste, og det ser ut for at den er stabil igjen (bank i bordet), så da var det sannsynligvis ikke hardware. Galleriene har jeg ikke hatt tid til å se på enda. Antar det har med oppgraderingen til Apache 2 eller PHP5 å gjøre. Muligens bare noe konfigurasjon, men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Husk at kosmisk stråling forårsaker 2-3 1-bit feil i løpet av et år på en gjenomsnittlig server her i Norge. Disse feilene vil ECC-minne fikse, men ca hver 18 mnd får man en 2-bit feil, og da greier ikke ECC å fange det opp. Så kanskje dette var en av de gangene Alltid morsomt når kunden spør hva som var galt og jeg svarer at det er stråling fra rommet. Noen blir skikkelig redde da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Hehe. Kjører til og med RAMBUS-minne (også kallt RDRAM/RIMM) denna her. Så dyrt som det er burde det klare å fikse "alt".. Ikke noe man vil drive å bytte i hytt og gevær akkurat. Og i tillegg må de stå i par, slik som den "gode" gamle EDO-rammen. Har faktisk 1GB (2x512MB) RAMBUS-minne liggende som jeg ikke får brukt pga. feil på den ene brikka. Å kjøpe en ny 512MB-brikke slik at jeg får to fungerende 512MB-brikker igjen koster meg nærmere 3000,-.. så det er ikke særlig aktuelt. Er egentlig glad RAMBUS-tiden "gikk over". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå