Jungel Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 Jeg trenger sårt nye klosser på min E36 325i coupe... Først kjøpte jeg noen Mintex klosser men da jeg prøvde å montere de passa de ikke inn i kalippene! Kjøpt nye EBC Greenstuffklosser nå.. har desverre ikke rukket å montere de enda, men utseendemessig så virker de like tykke som mintex klossene. Jada, stemplene er trykka tilbake max - men jeg har fortsatt ikke plass til mer en en kloss i hver kalip. :?noen som har vært borti dette før? Hjelp! Det begynner å bli sketchy å kjøre snart... _____________________________________________________________ 1992 BMW 325i coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 og klossan passer på festebraketen? og har gjort skikklig rent rundt? Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jungel Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2005 Passa på brakettene ja... Men jeg har vel ikke vært så flink til å vaske der. Kan det ha SÅ mye å si altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 kan alltids slipe av litt av klossa, hvis det er bredda på klossa som gjør at det ikke passer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jungel Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2005 Jepp... Bredden... Men slipe av? Hmm... mister liksom så... mye... Det er liksom Greenstuff.. Men det er vel lettere det en å skifte kalippene... Dyrt blir det sikkert å hvis jeg må bytte de.. er det ingen som har vært borti det problemet a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 Hmm, sikker på at du ikke har fått klosser til en bil med massive skiver da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Hmm, sikker på at du ikke har fått klosser til en bil med massive skiver da? Det er samme klosser på massive og ventilerte skiver. Det caliperen som er forskellige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Da har du fått feil klosser,ellers har forrige eier satt på andre uorginale calipere.Sikker på at du ikke har oversett noe for de skal passe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Prøv å presse stemplene på calipperne HELT tilbake. Det hender at klaringen når alt er dytta helt helt helt tilbake er på 0.2mm tilsammen (har testa med bladføler). Ta en fille og en polygrip-tang og klem det du makter. Det hender også at stempelet siger litt tilbake etter at du gjør dette. Prøv å la lokket til bremsevæska ligge løst oppi beholdern så ikke du lager overtrykk der som gjør at du ikke får pressa ting helt sammen. Jeg har brukt mintexklosser mye på BMW og andre biler. De gangene de ikke passer, så er det bremsesystemet som ikke er riktig. Har enda ikke opplevd at det er passformen til klossen som er dårlig. De klossene du bruker har jeg montert på en lik bil tidligere sammen med nye skiver. Det var litt tight, men det gikk greit. Det kan også være at stemplene er rustne eller hengt seg og at de ikke vil helt inn av den grunn. Mål med skyvelær om begge caliperne går like langt inn, for det skal de gjøre. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå