Gå til innhold

Bremseklosstull - HJELP!


Jungel
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt nye klosser på min E36 325i coupe...

Først kjøpte jeg noen Mintex klosser men da jeg prøvde å montere de passa de ikke inn i kalippene! Kjøpt nye EBC Greenstuffklosser nå.. har desverre ikke rukket å montere de enda, men utseendemessig så virker de like tykke som mintex klossene. Jada, stemplene er trykka tilbake max - men jeg har fortsatt ikke plass til mer en en kloss i hver kalip. :?noen som har vært borti dette før? Hjelp! :(

Det begynner å bli sketchy å kjøre snart...

_____________________________________________________________

1992 BMW 325i coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Bredden... Men slipe av? Hmm... mister liksom så... mye... Det er liksom Greenstuff.. :P Men det er vel lettere det en å skifte kalippene... Dyrt blir det sikkert å hvis jeg må bytte de.. :(

er det ingen som har vært borti det problemet a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å presse stemplene på calipperne HELT tilbake. Det hender at klaringen når alt er dytta helt helt helt tilbake er på 0.2mm tilsammen (har testa med bladføler).

Ta en fille og en polygrip-tang og klem det du makter. Det hender også at stempelet siger litt tilbake etter at du gjør dette. Prøv å la lokket til bremsevæska ligge løst oppi beholdern så ikke du lager overtrykk der som gjør at du ikke får pressa ting helt sammen.

Jeg har brukt mintexklosser mye på BMW og andre biler. De gangene de ikke passer, så er det bremsesystemet som ikke er riktig. Har enda ikke opplevd at det er passformen til klossen som er dårlig.

De klossene du bruker har jeg montert på en lik bil tidligere sammen med nye skiver. Det var litt tight, men det gikk greit.

Det kan også være at stemplene er rustne eller hengt seg og at de ikke vil helt inn av den grunn. Mål med skyvelær om begge caliperne går like langt inn, for det skal de gjøre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...