Gå til innhold

m20 turbomotor i deler til salgs.bilder!!!!!!

TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

vanlig smidd og mahle smidd ? kan du forklare?disse kom på motoren som b20 b25 kom med katalysator!er ikke de feteste stemplene men holder langt på vei

Mahle smidde stempler er sterke, men det er ikke på langt nær samme kvalitet som JE og andre custom smidde stempler. Det reflekteres også i prisen, f.eks. selges Mahle stemplene billig hos Dalhems i visse dimmensjoner.

Ingen originalstempler i M20B25 er smidde, uansett årgang. Produsenter er henholdsvis KS og Mahle. De tåler mye men har sett flere ras hvor området hvor kryssbolten sitter rives vekk. Den store fordelen med smidde stempler er jo at de tåler mer. I tilfeller hvor de originale stemplene raser vil de smidde i de fleste tilfeller overleve.

Skal man være safe så bytter man ut til smidd ved effektuttak over 400hk i M20. Det forutsetter også rett mapping av motoren, mappes det feil/dårlig så raser den beste motor uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jo klart dem kan ikke sammelignes med dyrere stempler.men er helt ok på moderat trimming.tenningbank skal man ikke ha..det kan ødelleg stempel uansett type.hvis man mapper en motor helt 100% så er det ikke noe problem..eneste begrensingen er at noen stempler har løsnet ved skjørtet.det er en billig løsning som er ideelt opp til 400 hk tipper jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

og her kommer bildene endelig:

her er maifoilen

DSC00464.jpg

turbo garret t4

DSC00468.jpg

DSC00469.jpg

dyser av typen bosch 511ccm

DSC00470.jpg

ned dredde stempler 325

DSC00471.jpg

wastegaten

DSC00472.jpg

justerbar bensintrykk regulator

DSC00473.jpg

4 pucks sachs racing cluch

DSC00474.jpg

ny oljepumpe

DSC00475.jpg

alt el til motor nytt

DSC00476.jpg

DSC00487.jpg

nye pakningsett til hele motoren

DSC00485.jpg

DSC00486.jpg

kam og alt tilhørende nytt i toppen.uten ventliler

DSC00482.jpg

dieselv veiv (nitrert og smidd)

DSC00479.jpg

blokka ferdig planet(ix)

DSC00480.jpg

320 staker

DSC00478.jpg

og sveiset topp fra ppf

DSC00481.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den toppen ser ut som den trenger en god gjennomgang med sliping av ventiler, setekutt osvosv

Her i denne tråden er det noen bilder av en topp til en motor jeg har solgt, toppen ble sveisa i forrige uke av ppf og nå har EBB gitt den en siste touchhttp://trim-4-eldre.com/forum.asp? ... 041#161800

Selger du den i deler Tore eller skal den selges komplett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Viko: Ja stemmer det! Jeg har også flowtest av den toppen som ligger et sted her på forumet. Toppen flow'er 238,7 hk(sug) ved 10" vannsøyle.

Jeg har en lei tendens til alltid å komme med OT i de trådene jeg skriver i, altfor påvirka av trim-4-eldre foumet, der sporer hver eneste tråd fullstendig av...hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...