Gå til innhold

Ujevnt turtall

g4ndersen
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor er turtallet av og til så ujevnt når bilen står i ro? Går opp og ned mellom ca 500 til 1200 omdreininger.

Dessuten har jeg merket at motoren nesten kveles av og til når jeg kjører. Akkurat som den ikke får bensin... Men det forsvinner av seg selv etter noen sekunder.

Hva er feil? Tenninga? Bensinpumpa? Eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamda eller lmm er vel typisk...ta ein diagnosesjekk så finn du ut av det vil eg tru

Er vel lureste og billigste løsning. Man kan nesten irritere seg grønn av akkurat dette problemet, som tar ti minutter i en diagnosestasjon for å finne feilen. Har hatt samme problem selv og det endte på verksted til slutt for å kartlegge hvor problemet var. Da va det EPROM og lamdasensor som ble byttet. Men det hender av og til at min jager enda,spesiellt hvis været slår om fra - til + grader,eller hvis jeg kjører mye små-turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lien - Har akkurat samme problemet på min M40 men hvis det er LMM så får det heller jage, da gidder jeg ikke fikse det...

Noen som veit hvor mye et BMW verksted tar for en diagnose test?

Pleier ikkje vere så dyrt..men stor forskjell fra verksted til verksted..sist eg var på sjekk med samme problem så kostet det meg 300kr og da smørte de opp gassvaieren..dette var hos Bavaria Haugesund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...