Gå til innhold

Hvordan høyglanspolere noe selv??


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg driver og restaurerer lettsykkeln min nå og har vel bare ramma igjen å lakkere samt enten lakkere eller høyglanspolere motoren til den, har lakkert alle de andre delene nå, så trenger bare ramme og motor før montering nå..

Til temaet:

Jeg har tenkt å høyglanspolere motoren som er i stål/aluminium og nåkså småripete/matt med årene, spørsmålet er:

HVORDAN HØYGLANSPOLERER JEG DEN??! :roll:

Har det meste av elektrisk verktøy, så om det fins noe man setter på f. eks vinkelsliper, bormaskin, dremel eller noe slikt, hvor kan jeg få kjøpt det og HVA er det jeg er på jakt etter da?

Om jeg ikke finner ut hvordan jeg skal høyglanspolere motoren blir den lakkert i sølv da den er noe "stygg" nå..

motoren er helblank stål/aluminium orginal, men begynnet bare å bli litt "sliten" kosmetisk og trenger denne høyglanspoleringa..... :puppydogeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) får vel dra å kjøpe det jeg trenger å teste det ut ;)

Må vel helts bruke noe litt "grovt" å rubbe motoren med først får å få bort alt av småriper og deretter noe som fjerner alle spor for småriper og DERETTER polere den med autosol? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett tips som er effektivt ved polering av felgkanter av polert aluminium er å bruke autosol og microfiberklut.Knepet her er at etter du har polert de litt med polergarn etc,så tar du den siste finishen med en microfiberklut fuktet med autosol og polerer med all kraft du klarer,det blir mye svette men resultatet blir suverent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse http://www.gasolin.no/ har det du trenger + MYE annet snacks... :wink:

Fant akkurat det jeg trengte der! :)

Tror jeg blir å kjøpe sånn "chrome look" lakk de selger der og lakkere motoren med og så skal jeg polere lakken for ytterligere resultat.

Eneste jeg er i tvil om nå er om jeg kan lakkere den på motoren da det ikke står noe om den tåler varme eller ikke.. :(

Mend det er kun blokka som skal lakkeres i denne fargen og den blir ikke så varm så jeg tror jeg prøver det jeg :wink: Sylyndern, toppen og eksosen blir nok lakkert med vanlig motorlakk da det er orginalt med sort sylinder, sølv topp og polert blokk på den sykkeln der 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...