Gå til innhold

Vifteproblemer.. Virker bare på nivå 4!?


Mack10
 Share

Anbefalte innlegg

Er jo bare å finne ut hvor stor motstanden skal være og kjøpe en for ti kroner ellerno et annet sted...

Det er liksom ikke en enkelt motstand da, men en haug av dem, koblet sammen inni en pakke med kjøleribber og noe annet snacks.

Se på mekartips på autopower.se, der står det endel om "fläktmotstånd" og bytte av denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viften i bilen min virker bare på nivå 4.. (Altså maks)

Noen som har peiling på ka det kan være?? Dårlig kontakt baki der eller et relè kanskje??

Takker for svar!!

Mvh Arne

Må kjøpe deg ny motstand koster 259kr hos bmw.

Jeg fikk høre at den kostet 1200.

Kjøpte meg ny motstand (den som antagelig er ødelagt i dette tilfellet:P ) da betalte jeg 259,- det var da til e34 men det kan ikke være så stor forskjell kan det? Vet at vriknappene og den delen der er sabla dyr. Kansje det var den du fikk prisen på da?

Nei, jeg tenkte på digitale klimaanlegget. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E34 kan de ligge på begge sider på tidlige modeller.. og det er minst tre forskjellige utgaver. De tidligste hadde enten en motstand tilsvarende den på bildene (den billige), eller et langt "sverd", begge på høyresiden tror jeg.. De etterpå hadde slik vanlig billig motstand på venstresiden. Mye idiotisk frem og tilbake på varmeapparatene synes jeg.. det finnes f.eks. også tre forskjellige varmeapparatregister til E34.. Behr, Valeo og Siemens eller hva det nå var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på venstre siden og sett men det eneste eg fant var en litt mindre version av denne.. Den lignet litt på den på bildet, gadde 3 fjører men viften virket på nivå 4 selv om denne var tatt ut av.. Så det er vel ikke denne..

+Denne eg fant var svart..

Noen som har peiling på kor eg skal finne denne evt noen som vet kor eg kan søke hjelp??

Bmw jæger visste ikke.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på venstre siden og sett men det eneste eg fant var en litt mindre version av denne.. Den lignet litt på den på bildet, gadde 3 fjører men viften virket på nivå 4 selv om denne var tatt ut av.. Så det er vel ikke denne..

+Denne eg fant var svart..

Noen som har peiling på kor eg skal finne denne evt noen som vet kor eg kan søke hjelp??

Bmw jæger visste ikke.. :(

Tok også av min når jeg skulle bytte. Og da funket det bare på nivå 4. Så den får signaler fra denne når du setter i en som funker. Så den "funker" på samme måte når den er ødelagt som når den ikke er det. Kjøp deg kjøp og prøv kostet jo ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønte ikke eg så mye av.. Virker den på nivå 4 selv om motstanden er ute??

Så eg har altså tatt ut riktig??

Fargen på ledningene stemte overens med de som var på bildet.. Bare ikke selve str på "boksen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på venstre siden og sett men det eneste eg fant var en litt mindre version av denne.. Den lignet litt på den på bildet, gadde 3 fjører men viften virket på nivå 4 selv om denne var tatt ut av.. Så det er vel ikke denne..

+Denne eg fant var svart..

Noen som har peiling på kor eg skal finne denne evt noen som vet kor eg kan søke hjelp??

Bmw jæger visste ikke.. :(

Den skal jo gi direkte strøm på hastighet fire.

Så det er mye mulig du har funnet riktig regulator.

Så lenge kontaktene ser like ut så skader det jo ikke å prøve.

Det vil jo bare begrense strømen til en motaker viss det er feil.

Den skal derfor ikke gjøre noen skade.

Dessuten vil sikringene gå viss du gjør noe galt (som faktisk ikke skal være mulig pga konstruksjon på koblingene). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...