Mack10 Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Noen tips til hvordan man får opp en rundet umbrako skrue?? Trenger sårt hjelp!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Kan jo borre ut hele greia. Vist det er noe hold igjen i den kanskje du kan hamre fast ett passende skrujern og få dratt den løs. Eventuelt kjøpe deg noen grisepikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Om den står slik til at du kanskje kommer til med en skikkelig tang? Eventuelt sage/slipe ett spor i den for så å bruke ett skrujern. Om du er tøff kan du jo også prøve å slå skrujernet rett inn i umbrakoen for å få det til å ta tak. Tar ikke på meg noe ansvar for noe, hehe, men er slik jeg har løst mine problemer opp igjennom åra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Eller finne en torx-bit som er litt for stor, banke inn denne med makt og prøve å løsne, gjerne med muttertrekker. Prøv å la bolten få et godt bad eller 2 med CRC5-56, WD-40 eller annen penetrerende og rustløsende olje (valvoline har en som heter penetrating oil som er til akkurat slikt). Er det skikkelig rustent kan det ta et par dager, men la det hvertfall få et par timer, etterfyll med litt loje etterhvert som den trenger inn (30 min elns). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2006 Den er ikke rustet fast.. Er ikke så alt for lenge siden eg hadde den oppe.. Skulle seff bare byttet dritten ut.. Men det tenkte jo ikke eg på... Får ikke tak i den med tang heller.. Er ganske liten.. får prøve med et skrujern og banke det inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joker`n Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Letteste måten å få ut en ødelagt umbrako-skrue er å finne deg en torrks-bitz! Slå denna bitz`n inn i umbrakoskruen, og skru et umbrakoen! Lettere blir det ikke(hvis du har en torrks-bitz da ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Eventuelt bare sveise fast en skrue med sekskanthode og skru den ut med skralle. Hvis du kommer til da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Dremel eller tilsvarende er konge til å lage spor i slikt. De har en Dremel-kopi hos Clas Ohlson til under 300,- tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Noen tips til hvordan man får opp en rundet umbrako skrue??Trenger sårt hjelp!! Akkurat det skjedde på den ene bremse trommelen/skiven min bak... Jeg sprutet på endel rust-oppløsende middel, borret litt i den, og kjøpte noe som het grisespikk(tror jeg) Det er en skrue som er gjenget feil vei, når du da prøver å skru den riktig vei, for å få ut skruen, graver grisespikken seg dypere inn i skruen, og den kommer til å gå ut Funker veldig fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 .Det er en skrue som er gjenget feil vei, når du da prøver å skru den riktig vei, for å få ut skruen, graver grisespikken seg dypere inn i skruen, og den kommer til å gå ut Funker veldig fint. Kalles Linx gjenger (fra det tyske ordet: venstre) for å operere ut fra fagspråket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 borre ut skruer med linx bor fungerer også, men ikkje altid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 borre ut skruer med linx bor fungerer også, men ikkje altid Word! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw 323i Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 ta ei abiter tang rundt skruen å skru den ut, det pleier jeg når de er runde det funker fint:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Slå ein større torx i, det har som regel alltid fungert for meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Ettersom det ikke er nevnt av alle gode tips allerede; det går an å prøve kjølende rustløser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå