Gå til innhold

Hjelp ang rundet umbrako skrue!?

Mack10
 Share

Anbefalte innlegg

Om den står slik til at du kanskje kommer til med en skikkelig tang? Eventuelt sage/slipe ett spor i den for så å bruke ett skrujern. Om du er tøff kan du jo også prøve å slå skrujernet rett inn i umbrakoen for å få det til å ta tak.

Tar ikke på meg noe ansvar for noe, hehe, men er slik jeg har løst mine problemer opp igjennom åra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller finne en torx-bit som er litt for stor, banke inn denne med makt og prøve å løsne, gjerne med muttertrekker.

Prøv å la bolten få et godt bad eller 2 med CRC5-56, WD-40 eller annen penetrerende og rustløsende olje (valvoline har en som heter penetrating oil som er til akkurat slikt). Er det skikkelig rustent kan det ta et par dager, men la det hvertfall få et par timer, etterfyll med litt loje etterhvert som den trenger inn (30 min elns).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke rustet fast.. Er ikke så alt for lenge siden eg hadde den oppe.. Skulle seff bare byttet dritten ut.. Men det tenkte jo ikke eg på...

Får ikke tak i den med tang heller.. Er ganske liten.. får prøve med et skrujern og banke det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til hvordan man får opp en rundet umbrako skrue??

Trenger sårt hjelp!!

Akkurat det skjedde på den ene bremse trommelen/skiven min bak... Jeg sprutet på endel rust-oppløsende middel, borret litt i den, og kjøpte noe som het grisespikk(tror jeg) Det er en skrue som er gjenget feil vei, når du da prøver å skru den riktig vei, for å få ut skruen, graver grisespikken seg dypere inn i skruen, og den kommer til å gå ut :) Funker veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Det er en skrue som er gjenget feil vei, når du da prøver å skru den riktig vei, for å få ut skruen, graver grisespikken seg dypere inn i skruen, og den kommer til å gå ut :) Funker veldig fint.

Kalles Linx gjenger (fra det tyske ordet: venstre) for å operere ut fra fagspråket 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...