Gå til innhold

Steptronic på e39

NAnders
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt både 1996 modell 730ia og 2000 modell 730da. Begge disse med steptronic automatkasser. Merket at automatkassen strupet effekten når jeg ga full gass fra stillestående, altså når kassen står i 1 gir. Dette skjedde i posisjon D og S +/-. Men når jeg satte bilen i 1 gir på den manuelle funksjonen røsket det tak! Bare å sette kassen i 1 gir på den manuelle funksjonen, gi gass gire manuelt til 2 gir og deretter kan den settes tilbake i D eller S om du vil. Er det så mye stress da? Bare fint at girkassen struper effekten i posisjon D ihvertfall, så blir det så komfortabelt som mulig, skal du ha fullt pådrag fra stillestående, får du heller gidde å vippe spaken over i manuell og dra den ned i 1 gir..

Enig. Jeg har så god tid at disse 0,2 sekunder jeg mister, klare jeg meg uten. Forsikringen min er i tillegg billigere fordi jeg har automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt både 1996 modell 730ia og 2000 modell 730da. Begge disse med steptronic automatkasser. Merket at automatkassen strupet effekten når jeg ga full gass fra stillestående, altså når kassen står i 1 gir. Dette skjedde i posisjon D og S +/-. Men når jeg satte bilen i 1 gir på den manuelle funksjonen røsket det tak! Bare å sette kassen i 1 gir på den manuelle funksjonen, gi gass gire manuelt til 2 gir og deretter kan den settes tilbake i D eller S om du vil. Er det så mye stress da? Bare fint at girkassen struper effekten i posisjon D ihvertfall, så blir det så komfortabelt som mulig, skal du ha fullt pådrag fra stillestående, får du heller gidde å vippe spaken over i manuell og dra den ned i 1 gir..

På 535en er den strupa selv i første gir og hvis jeg ikke har skrevet det tidliger (Trur jeg har det) så vil jeg beholde D standar slik som den er mens S og manuell skal programeres om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...