Gå til innhold

Motor bytte. gearkasse spm


dunderdo
 Share

Anbefalte innlegg

jeg og en kompis har planer om å bygge turbo bil framover.

bilen er en 91mod 316i touring.

skal kjøpe en 325i (88>) motor å putte den nedi. lurte på om 316 kassa passa. skal sefølgelig bytte kasse etter hvert. det er berre for å teste. :headbang:

Har alle rede fått fatti smiddestempel, turbokam, trelags toppakning, t04 turbo og ic. :D

Er det noen som har :?:

-m5 dyser

-535 L.M.M.

-325 gearkasse

-325 klokke m sperre

-Grenrør (fra topp til turbo)

Så er d bare å sende pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et godt samarbeide med biltilsynet før og under ombygging lar det seg vel gjøre,uten altfor store problemer.

Karosseriet er jo likt på de med 4 og de med 6 syl motor.

Det er understellet som er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et godt samarbeide med biltilsynet før og under ombygging lar det seg vel gjøre,uten altfor store problemer.

Karosseriet er jo likt på de med 4 og de med 6 syl motor.

Det er understellet som er forskjellig.

Det er samme bremser på 316 touring som på 325 vist ikke jeg tar feil.

(ventilerte skiver foran og vanlige skiver bak) abs er det også på bilen. og det fungerer f¤% so bra! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et godt samarbeide med biltilsynet før og under ombygging lar det seg vel gjøre,uten altfor store problemer.

Karosseriet er jo likt på de med 4 og de med 6 syl motor.

Det er understellet som er forskjellig.

hehe... min e30 som er en original 6`er-bil, altså 323i, blir ALDRI godkjent med 4`er med turbo engang, dette fikk jeg vite av biltilsynet i Skien ihvertfall så ikke ta for gitt at bilen blir godkjent, sjekk ut dette først...

Selv om jeg la fram typegodkjenningspapirene til Schnitzer S3T, som er egentlig en 323i med turbo så gikk det ikke, selv om jeg hadde 2 sylindrer mindre, 0,3 liter mindre slagvolum og bedre bremser, hehe... Typegodkjenningspapirene gjelder ikke så lenge det ikke er helt likt! så bedre bremser enn originalt var også galt, det måtte være 323i og ikke wilwood! for idiotland vi lever i! hehe... ikke rart folk gir faen i å prøve å få godkjent noe engang! Norske lover lager kriminelle.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke helt det samme understellet som på std 325i. Jeg trodde også det på den ene bilen(som før øvrig er til salgs veldig billig) min, en '89 318i Touring. Jeg målte fjærbeina til 45mm :x og det er ikke mye 325i...for den har 51mm fjærbein.

Mål fjærbeina er mitt tips :wink:

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et godt samarbeide med biltilsynet før og under ombygging lar det seg vel gjøre,uten altfor store problemer.

Karosseriet er jo likt på de med 4 og de med 6 syl motor.

Det er understellet som er forskjellig.

hehe... min e30 som er en original 6`er-bil, altså 323i, blir ALDRI godkjent med 4`er med turbo engang, dette fikk jeg vite av biltilsynet i Skien ihvertfall så ikke ta for gitt at bilen blir godkjent, sjekk ut dette først...

Selv om jeg la fram typegodkjenningspapirene til Schnitzer S3T, som er egentlig en 323i med turbo så gikk det ikke, selv om jeg hadde 2 sylindrer mindre, 0,3 liter mindre slagvolum og bedre bremser, hehe... Typegodkjenningspapirene gjelder ikke så lenge det ikke er helt likt! så bedre bremser enn originalt var også galt, det måtte være 323i og ikke wilwood! for idiotland vi lever i! hehe... ikke rart folk gir faen i å prøve å få godkjent noe engang! Norske lover lager kriminelle.....

ja di kan vere vanskelige hos biltilsynet. :evil:

MEN da kan ta å lure på hvordan Mangor Mydlands garanada med 1700gamp og alle verdens syke greier fikk skilter.

Det viser seg jo gang på gang at det lønner seg å ha god kontakt med biltilsynet under hele prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...