dunderdo Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 jeg og en kompis har planer om å bygge turbo bil framover. bilen er en 91mod 316i touring. skal kjøpe en 325i (88>) motor å putte den nedi. lurte på om 316 kassa passa. skal sefølgelig bytte kasse etter hvert. det er berre for å teste. Har alle rede fått fatti smiddestempel, turbokam, trelags toppakning, t04 turbo og ic. Er det noen som har -m5 dyser -535 L.M.M. -325 gearkasse -325 klokke m sperre -Grenrør (fra topp til turbo) Så er d bare å sende pm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 316 kassa passer ikke nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2006 Det var jo synd,trist,leit. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Er det ikke slik å forstå at det er "umulig" å få godkjent en e30 som originalt er levert med 4er, om man putter neddi en 6er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Med et godt samarbeide med biltilsynet før og under ombygging lar det seg vel gjøre,uten altfor store problemer. Karosseriet er jo likt på de med 4 og de med 6 syl motor. Det er understellet som er forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2006 Med et godt samarbeide med biltilsynet før og under ombygging lar det seg vel gjøre,uten altfor store problemer.Karosseriet er jo likt på de med 4 og de med 6 syl motor. Det er understellet som er forskjellig. Det er samme bremser på 316 touring som på 325 vist ikke jeg tar feil. (ventilerte skiver foran og vanlige skiver bak) abs er det også på bilen. og det fungerer f¤% so bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 nei tromler bak på 316 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 nei tromler bak på 316 tror faktisk du tar feil! tror det er skiver bak på alle e30 touring! iallefall sto det ikke noe om bremsetromler i delekatalogen til gs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2006 nei tromler bak på 316 Det med bremsene er jeg 100% sikker på. Det er ventilerte skiver foran og vanlige skiver bak + ABS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Er ventilerte skiver bak også på 325 touring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Med et godt samarbeide med biltilsynet før og under ombygging lar det seg vel gjøre,uten altfor store problemer.Karosseriet er jo likt på de med 4 og de med 6 syl motor. Det er understellet som er forskjellig. hehe... min e30 som er en original 6`er-bil, altså 323i, blir ALDRI godkjent med 4`er med turbo engang, dette fikk jeg vite av biltilsynet i Skien ihvertfall så ikke ta for gitt at bilen blir godkjent, sjekk ut dette først... Selv om jeg la fram typegodkjenningspapirene til Schnitzer S3T, som er egentlig en 323i med turbo så gikk det ikke, selv om jeg hadde 2 sylindrer mindre, 0,3 liter mindre slagvolum og bedre bremser, hehe... Typegodkjenningspapirene gjelder ikke så lenge det ikke er helt likt! så bedre bremser enn originalt var også galt, det måtte være 323i og ikke wilwood! for idiotland vi lever i! hehe... ikke rart folk gir faen i å prøve å få godkjent noe engang! Norske lover lager kriminelle..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Det er nok ikke helt det samme understellet som på std 325i. Jeg trodde også det på den ene bilen(som før øvrig er til salgs veldig billig) min, en '89 318i Touring. Jeg målte fjærbeina til 45mm og det er ikke mye 325i...for den har 51mm fjærbein. Mål fjærbeina er mitt tips Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Er det noen som har -m5 dyser -535 L.M.M. -325 gearkasse -325 klokke m sperre -Grenrør (fra topp til turbo) Søkefunksjon er en fin ting... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=14168 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=14913 (han har iallefall 325-girkasse til deg... MED følere om nødvendig..) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=14742 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2006 Med et godt samarbeide med biltilsynet før og under ombygging lar det seg vel gjøre,uten altfor store problemer.Karosseriet er jo likt på de med 4 og de med 6 syl motor. Det er understellet som er forskjellig. hehe... min e30 som er en original 6`er-bil, altså 323i, blir ALDRI godkjent med 4`er med turbo engang, dette fikk jeg vite av biltilsynet i Skien ihvertfall så ikke ta for gitt at bilen blir godkjent, sjekk ut dette først... Selv om jeg la fram typegodkjenningspapirene til Schnitzer S3T, som er egentlig en 323i med turbo så gikk det ikke, selv om jeg hadde 2 sylindrer mindre, 0,3 liter mindre slagvolum og bedre bremser, hehe... Typegodkjenningspapirene gjelder ikke så lenge det ikke er helt likt! så bedre bremser enn originalt var også galt, det måtte være 323i og ikke wilwood! for idiotland vi lever i! hehe... ikke rart folk gir faen i å prøve å få godkjent noe engang! Norske lover lager kriminelle..... ja di kan vere vanskelige hos biltilsynet. MEN da kan ta å lure på hvordan Mangor Mydlands garanada med 1700gamp og alle verdens syke greier fikk skilter. Det viser seg jo gang på gang at det lønner seg å ha god kontakt med biltilsynet under hele prosjektet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 ikke så lett "å ha god kontakt" når de du skal ha god kontakt med ikke er interessert i det hele tatt! Får håpe du har bedre hell enn meg Blir nok svarte skilt på min bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå