Gå til innhold

Antenne og vaskehall.


J Naustdal
 Share

Anbefalte innlegg

Eg har ein e34 som har ei slik svær antenne til radioen bak atmed bagasjen.

Og problemet er at eg har tenkt meg i vaske hall med kost. og då lurer eg på kor eg skal gjer av den.

Det går å legge den ned til bakruta men er litt skeptisk om kostane i vaskaren tek tak i antenna då og lagar evt. striper i lakk eller ødlegg vaskaren.

Nokon som har erfaringar med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du klarte å svare på spørsmålet mitt. :evil:

hehe... ja dette var bare et godt råd, for har sett mangen stygge striper etter at folk har vert i børstemaskin, så det er absolutt ikke å anbefale! men men.. din bil, å du gjør som du vil! :D smil til verden, og verden smiler til deg!! :D:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antenner og vaskehaller er aldri en god kombinasjon.

Jobber på en bensinstasjon, og jeg har ikke tall på hvor mange knekte antenner jeg har hentet ute i vaskehallen.

Ville heller ha skrudd den av og puttet en kork eller noe slik i hullet.

Ang. børstene er det mange meninger ute å går.

Selv bruker jeg hverken med eller uten børster, varsker den med bøtte og svamp.

Har aldri opplevd at vår maskin har ripet opp noen biler, men har hørt om andre maskiner som har gjort det.

Kan kanskje være lurt å velge den nyeste maskinen i området, ikke bare den som er nærmest :P

Det er jo mange stasjoner som har selvvask automater, går jo ann å bruke en slik istede, blir like rent da.

(Men kan være en fordel å sjekke skumsvampen før man begynner, om den er full av småstein og drit :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inni en vaskehall på en Esso stasjon å jobba for en liten tid tilbake. Var en liten tur ute i vaskehallen mens en bil blei vaska.. Skal love dere.. jeg kjører aldri inn i en børstevask.. Børstene piska og slo.. Det blir garantert riper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det jo vært en viss utvikling siden "piasavakost-børstene" som vaskeautomatene hadde for noen år siden.

I nærheten av der jeg bor, har det kommet en ny vaskeautomat med lange "filt-biter" i stedet for børster. Denne maskinen bruker MASSE vann, og virker som om den er veldig skånsom mot bilen.

Har brukt denne en del i det siste og er veldig fornøyd, selv om jeg har sort bil.

Jeg kjører mye på saltede veier i vinterhalvåret (ca. 10 mil pr.dag) og vasker bilen 1 gang i uka.

Min erfaring er at de manuelle vaskebåsene med høytrykkspylere får vekk det meste av møkka, men legger igjen ei hinne som ikke forsvinner.

Bare prøv å se på frontruta der hvor pusserene ikke har tatt.

Der er det ikke mye rent, nei....... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børstelæs blir ikke rent uansett hvordan man vrir og vender på det.. det kommer selvsagt an på hvor skitten bilen er i utgangspunktet. jeg vasker bilen så ofte som mulig så lenge det er Økonomisk forsvarlig... dvs ca 2 ganger i uken. ( om jeg har tid) Og når det er skiftende vær ute blir bilen vanvittig skitten om man kjører på motorvei/landevei... da er det Børster eller håndvask som nytter.

Jeg bruker Hydro texaco på Ullern fordi de visstnok vant en test over vaskemaskiner, men erfaringer tilsier at BMW E60 ikke blir helt ren nederst pga at den er en smule smal ved listene der.

Ellers er det håndvask på Ensjø bilpleie til vanvittige 190kr for innvendig og utvendig håndvask. er ikke det billig vet ikk jeg...

men på en annen side er det kanskje litt tullete å kjøre helt fra Holmenkollen-traktene og helt bort til dit.

poenget er i alle fall at Biler som faktisk ER litt skittene ikke blir rene av børsteløs vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...