HelgeS Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 På kjørecomputeren min så komme da opp "check coolant" og "see owners manual" av og til når eg starte og stoppe bilen.. Er ein E36 320 da er snakk om. Men min owners manual er på tysk og da skjønne eg ingenting av... Når eg sjekke kjøleveskenivået når motoren er kald så er den der den skal være, rett på merket. Når den er varm så er den heilt full, heilt opp til korken.. Er dette riktig?? Har bestilt meg ny vannpumpe og termostat for sikkerhetsskyld. Er da farlig å kjøra med da sånn? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 hva viser temp måleren på motoren da? er det varme i luften i cupè? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 det kan vel også være så enkelt som at det er en servicelampe.. tids/km innstilt på når du bør skifte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Er kjørecomp så smart at den sier i fra når frostvæska er dårlig tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 det er ikke umulig.. men, jeg ser det som lite sannsynlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgeS Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2006 temp måleren er som den skal, går opp på midten når den er kjørt litt.. Og det er varm luft i kupeen... dette med servicelampe, koss funker det? skjønte ikkje det heilt. takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgeS Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2006 Nå har eg skifta vannpumpe og sett på ny kjøleveske... men sliter med luft i systemet..!! Har prøvd å kjøre i oppoverbakke med varmeapp på fullt men eg får ikkje skikkelig varmluft i kupeen når eg står på tomgang.. Nåken som har nåke tips???? Og så veit eg ikkje om eg har gjort nåke gale når eg monterte vifta, for den går heile tida..! høres ut som ein volvo 240 når den komme opp i turtall... ka har eg gjort? ka kan eg gjera for å ordna da? Svar mottas med STOR TAKK !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Mayhem_ Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 når jeg skifta kjøleveske, så rusa jeg motoren opp til 1500 omdr, med både toppa og lufteskruen åpne, fikk ut nesten alt av luft. Da kom det varmluft i cupeen og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Må ha litt turtall når man lufter ja ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 temp måleren er som den skal, går opp på midten når den er kjørt litt.. jeg tror jeg aldri har sett min bevege seg så høyt. Etter... fleere timers kjøring, så er den vel kanskje... nesten oppe ved den FØRSTE streken etter den blå merkingen. Men så faller den ned til rett over den blå igjen noen ganger (ikke slik at jeg ser det merkbart). Er det termostaten som er gåen? Hvordan bytter jeg denne? Plug 'n' play? Evt noen som har et delenummer på den --> E36 318i M40 1991mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentelsker Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Er kjørecomp så smart at den sier i fra når frostvæska er dårlig tro? Den er faktisk det. Kjølevæske går ut på dato og det er lurt å skifte den med jevne mellomrom. Kjørekomputer sier fra når! Alternativet er gåen vannpumpe med medfølgende "faens vannpumpe. Holdt jo bare xx km" samt korrodert topp, lite effekt i varmeanlegg og dårlig kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Alt som varmes opp ekspanderer, og da spesielt væsker. Ekspansjonstanken finnes på bilen fordi væskenivået skal kunne variere, da på grunn av temperaturen. Man bør skifte kjølevann etter ca 2 år, eller når den blir mørk på farge. Enkelte dyre merke-kjølevæsker skal vare "evig", men jeg vet ikke hvor lurt det er. Det sikreste er uansett å måle frysepunkt regelmessig og skifte etter 2-3år. . Kjølesystemet skal luftes etter skifte av kjøleveske, og det er sannsynligvis dette som ikke er utført når det ikke blir varmt inni kupeen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianmann Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 har hatt samme problem med min e36. det sitter en nivåføler på ekspansjonstanken. min var ødelagt og da kommer opp check coolant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå