Lien Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Hva bruker dere til å smøre reimene i bilen med. Er da ute etter et middel som smører men som ikke gjør at reimene begynner å slure. Har tenkt på vanlig CRC silikonspray; Noen som har erfaringer med den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 hvorfor skal du smøre reima? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Viss det uler så hiv på en teskje med bakepulver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 silikonspray(glidemiddel), grønn flaske. blir brukt av vvs og elektro bransjen. bevarer pakninger og reimer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Får kjøpt egen spray til det bruket,om det er noe bedre vet jeg ikke men det heter nå ihvertfall remspray.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Har faktisk brukt silikonstift et par ganger i mangel på noe bedre tilgjengelig, og det har fungert helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2006 Da kjøper jeg silikonspray senere i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 til å få bort den viftereim-lyden som kommer ? den hviningen ? har den irriterende lyden i den 7-ern jeg kjører nå og da.. er det bare å slenge på litt silikon-spray ? eller snakker dere om noe helt annet ?hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Jeg har sprayket reima med silikonspray, funka fint. Har ikke reima tagger skal en vel være litt forsiktig med mengden. Silikon er glatt så den kan mulig slure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Det er også noe som heter belt grip som kan brukes til dette formålet, tror det er CRC som har en slik spray. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Det er også noe som heter belt grip som kan brukes til dette formålet, tror det er CRC som har en slik spray. Testa noe sånt en gang jeg, Da begynte det å hyle mye mere enn før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Testa noe sånt en gang jeg, Da begynte det å hyle mye mere enn før Ha ha, trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at det ikke virka . PS, har ikke testa det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentelsker Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 vask med rødsprit. Deretter med grønnsåpevann. Det du da gjør er å fjerne gammelt gummistøv, for så å tilføre den meget lille mengden med fett som er i grønnsåpa. Funker lenge. Lykke til. Vask også alle remskiver, hjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2006 Brukte WD-40 jeg på utsiden av reima og på reimskivene når de gikk rundt. Funka bra for meg selv om det egentlig er et smøremiddel, men en vanlig spray som dette klarer nok ikke fjerne friksjonene fra reima når det er kilereimer vi prater på her. Skal en del til for at de slipper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Det beste er å bytte reima med en gang, så holder det noen år. Stort sett det meste kan brukes midlertidig til å begrense hylingen i reimene. Allt fra silikonspråy, CRC, WD40 og "kjetting på boks". Men å fly å sprøyte på en halv boks med noe sånt en gang i uken blir fort kostbart det også. Dessuten så får du ikke ny reim av den grunn. Inivister de få kronene for ny reim med en gang så er problemet løst og ikke utsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå