frodekrs Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Driv å skal lage ei basskasse til 2x 12". Til 2 slike subber skal jeg bruke 2stk bassrør med diameter 68mm. Er det da samme om jeg bruker 2 på 68mm eller 1 som er dobbelt så stort? Tenkte å ha kassa bak til seteryggen å la elementa stå bakover. Er det samme om bassportane peiker bakover eller frammover? Kan det ver lurt å la bassportane peike fram mot ryggen for å prøve å få litt lyd gjennom mitt armlene? Dette er i en e36 sedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 2 rør på Ø68mm, har ikke samme (men mindre) volum en et rør på Ø136mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2006 Okey. Men er det samme om røra står i framkant eller bakkant av kassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Holder på å lager kassa no så jeg prøver igjen. Tenkte å ha kassa bak til seteryggen å la elementa stå bakover. Er det samme om bassportane peiker bakover eller frammover? Kan det ver lurt å la bassportane peike fram mot ryggen for å prøve å få litt lyd gjennom mitt armlene? Dette er i en e36 sedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedy_G Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Viss du stikker innpå bilradiospes.no så finner du ein god del informasjon om korleis ein skal bygge ein basskasse, korleis du reknar ut volumet osv. Og gode råd på korleis ein bør setje opp ein anlegg i bilen. Lukka til med bassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå