Gå til innhold

Skal kjøpe meg ny front til bilen min:D

piggens
 Share

Anbefalte innlegg

Makan til sprøyt er det lenge siden jeg har hørt. Rieger stylingen har utmerket passform. Derfor liker verkstedene å jobbe med den. Seidl fronten må du kappe og styre for å få den til å passe. Den er jo urstygg! Er ikke noe facelift det. Ser heller ut som den trenger det :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! ENDELIG noen som er enig her. Lurte litt på folkene ble av her på forumet ;)

Dan: du som har en slik M3 eller infinity-front på bilen din, har du montert den selv? Evt om det var mye feil i passformen? *stinker* den plast? ;) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har plast, har hatt glassfiber,

glassfibern:

+ letter og fikse

- tåler mindre

- som oftest dårligere passform

plast:

+ tåler mer

+ god passform

- får du en sprekk, har du en sprekk

Snakker da om erfaring, har ødelgat noen sett med deler, men glassfiber har jeg kunnet fikse etterpå, i sommer smalt m3 fronten min (rieger) i et asfalt hull, ikke de største skadene, men var bare og kjøpe en ny...

men det av glassfiber jeg har prøvd er ikke noe seidel, men noe annet rask jeg hadde på en gammel bil....

Det beste er vel egentlig en org bil :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Infinity-front ja. Fikk den montert på verksted sammen med annen styling. Har verken verktøy eller plass å skru på, så det er det enkleste for meg :) Men snakka en del med de, og det var plankekjøring å montere. Er jo fester på den. Stinker plast? Vel, skal du ligge foran å sniffe eller skal du kjøre? Plastlukten forsvinner etter du lakker :wink: Som om det betyr noe...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke nøyaktig hvor lang tid, men hadde bilen inne 2-3 dager. Lakken må uansett stå over natta å tørke, så du får den ikke igjen på dagen. Det som tok tid var utskjæringen til luftinntaket i frontskjermene og de plagdes litt med monteringen av titanringene i instrumentpanelet. I tillegg fikk jeg montert leppa og M3 speil, M-Tech diffuser og lakkert alle dørhåndtak og listverk rundtom og lakka ned bakfangern. Ble kanonbra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dan, calibra karen vurderte å legge etpar lag ekstra for fangerene var så tynne. i tillegg til det ikke var noe festeanordninger på fronten klarte de som monterte for han å feste den i spenn, så festene de lagte røk og fangeren poppa ut på den siden.. bakfangeneren sprakk helt nede innen etpar uker..

er vel stor forskjell på passform på plast og glassfiber.. jeg har ikke sett plast fra rieger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...