Gå til innhold

Hva jobber du som?

///stian
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

GK Elektro

Vk1 Elektro

Vk2 almenn påbygg

Vk2 Skipseletrikar....

Reise ut te sommaren..:D Glede meg! :lol:

Hehe du har måtte slite ett år mer enn meg...

Jeg gikk

GK Elektro

VK1 Elektro

VK2 Skipselektrikker

Da jeg begynte på VK2 høsten 04 begynte jeg på læretiden også i samme sleng. Egentlig 30 mnd læretid men fikk avskrevet 10 mnd pga VK2. Så nå har jeg bare ett års tid igjen før jeg tar fagbrev :)

Fikk også sikkerhetskurset OG helikopterveltkurset gratis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GK Elektro

Vk1 Elektro

Vk2 almenn påbygg

Vk2 Skipseletrikar....

Reise ut te sommaren..:D Glede meg! :lol:

Hehe du har måtte slite ett år mer enn meg...

Jeg gikk

GK Elektro

VK1 Elektro

VK2 Skipselektrikker

Da jeg begynte på VK2 høsten 04 begynte jeg på læretiden også i samme sleng. Egentlig 30 mnd læretid men fikk avskrevet 10 mnd pga VK2. Så nå har jeg bare ett års tid igjen før jeg tar fagbrev :)

Fikk også sikkerhetskurset OG helikopterveltkurset gratis...

Grunnen te at eg gjekk påbygg va at eg ikkje fekk lereplass det året.. :roll:

Men i ka for rederi går du i? va å såg på normand clipper i går.. tøffe båt.. 8) te sommaren blir d 22 mnd te så ferige.. endelig.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel Power:

Skal vi bytte jobb? :D

Jeg har veldig lyst på en reisejobb som servicemekaniker/tekniker/ingeniør, lei av A4 tilværelsen som en fast, landbasert stilling innebærer.

Jobber også med roterende utstyr, overhaling av hovedrotor-hoder til Super Puma L1/L2.

I tillegg har jeg nettopp blitt singel, har heller ikke barn så en sånn stilling vil jeg prøve før det er for sent :wink:

Vurderer å ta sikkerhetskurs i håp om at det kan øke sjansene mine.

Hvor mye kan det koste mon tro?

Ett jobbbytte har vært helt fraværende siden jeg fikk denne stillingen for litt over 3år siden, så ett bytte vil nok være uaktuelt 8)

Når det gjelder sikkerhetskurs, vet jeg at flere har fått dette helt eller delvis dekket av AETAT om dette garanterte arbeid. Spesielt om de må flyttet på seg. Da dekket det nye A-kontoret kurset. Litt politikk og framtidige skatteinntekter som forsvarte dette.

Når det gjelder arbeid, så skal nok vi ha folk i nær framtid. Kombinert reise og arbeid på lokalverksted dette også, men hovedsakelig norsk sektor. Lengre reiser kommer med erfaringen. Ikke bare teknisk erfaring, men man representerer ett seriøst firma.

Så god oppførsel, evnen til å jobbe selvstendig samt noe kjennskap til kulturer kreves for slike reise jobber. Har selv ikke vært i hverken Asia, Amerika eller Afrika enda, men har tro på at dette snart kommer. Markedet har blitt enormt, og internasjonal etterspørsel øker. Det er de mest erfarne hos oss som har vært i Korea, Kina, Australia, USA, Brasil, Spania, osv osv. jeg har med min lille erfaring kun vært på britisk sektor, foreløpig. Men vet at turene vil komme. Litt hieraki i dette, og det skal det være, synes jeg.

Så, om du har en Ingeniør/teknisk/mekaniskutdannelse, og kunne tenkt deg noe slikt, så detter uansett ikke jobbene inn igjennom døren, man må oppsøke. Men man må også være klar over at det ikke er en 8-16 jobb. Du kan heller ikke være redd for å skru. Størsteparten av kontorarbeid gjøres sentralt, noe jeg synes er helt topp. Liker å farte rundt, og trives godt med verktøyet. Hadde vel ca.115-120 utedøgn ifjor + noen reiser til HK og kurs. Har vel vært borte tilsammen mere enn 1 av de 3 siste årene.

Ble nesten litt headhunting ut av dette :-k Ikke min jobb, og sikkert ikke riktig fora, men det kan vel ikke skade. Egentlig bare ment som ett tips. Uansett ikke jeg som ansetter folk. Det gjør de sørpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder sikkerhetskurs, vet jeg at flere har fått dette helt eller delvis dekket av AETAT om dette garanterte arbeid. Spesielt om de må flyttet på seg. Da dekket det nye A-kontoret kurset. Litt politikk og framtidige skatteinntekter som forsvarte dette.

eg fekk mitt gjennom maritimt opplæringskontor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen te at eg gjekk påbygg va at eg ikkje fekk lereplass det året.. :roll:

Men i ka for rederi går du i? va å såg på normand clipper i går.. tøffe båt.. 8) te sommaren blir d 22 mnd te så ferige.. endelig.. :D

Er ansatt i Wilhelm Wilhelmsen i Tønsberg men båten drives av PGS (Petroleum Geo Service)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...