Gå til innhold

Hva jobber du som?

///stian
 Share

Anbefalte innlegg

kanskje fordi det var glatt? :lol: greit man har 4hjuls drift på hulastern, men får man sleng er man fucked(så lenge man ikke bruker spakestyring)

... jeg lurer fortsatt på hvorfor den har kjettinger på _fremhjulene_... :?

Kunne tenkt meg å fly flyet selv jeg :D Ikke bare være passasjer. Når vi snakker om fly, er det fler enn meg som irriterer seg over at folk må klappe når flyene lander?? Hva er greia med det? Er det så utrolig fantastisk at pilotene klarer å gjøre jobben sin? Kanskje jeg skal begynne å klappe for bussjåføren jeg da...

Det der er et sydentur/charter-fenomen. Ser ikke en sjel som klapper på distanser hvor det kun er pendlere og normale edru folk..

Åh, joda, de fins der også... Har møtt klappere på flighter innenlands også jeg :roll: Gardermoen-Vigra og Gardermoen-Langnes f.eks :wink:

Bruker du å fly til Vigra? Har du slekt her eller no sånt? Jeg bor på Vigra skjønner du.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ehh.. fordi den har mest trekk-kraft på _fremhjulene_ og hvis du svinger i høy fart og bare har kjettinger på bakhjulene så drar du bare rett frem. kjettinger på bakhjulene er ikke nødvendig så lenge man har litt vett i skallen. DERFOR har den kjettinger på _FREMHJULENE_ :!::!::!:

Ro ned da. Må få lov å spørre. Lærer ikke en dritt om man ikke spør. Slike doninger er jo ikke akkurat noe hverdagskjøretøy for meg.

Jeg skjønner at man kan dra rett frem med kjettinger på fremhjulene, men jeg tenkte som så at mesteparten av vekten havner foran på en slik doning så fort den får last, og at bakhjulene da blir veldig lette. Da tenkte jeg også at det neppe kan være så godt å få særlig styring/kontroll på bakparten.. og derfor spurte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går siste året på VGS. Vanlig allmen. Ved siden av jobber jeg på ESSO i distriktet og har nettopp etabler ett eget firma (import) som jeg kan pusle litt med når jeg har tid :) (Blir vel mer en hobby)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok fagbrev som flysystemmekaniker i '01, jobber med Super Puma helikoptre ved Stavanger lufthavn.
Logitech skrev:

Jobber som flyger.

Lucky you!! Hvilket selskap?

SAS Braathens, som det nå heter.

Dere har ett stort ansvar. Er i luften 80-100ganger i året som passasjer hos dere, så gjør jobben grundig, PLEASE! [-o<:wink:

Ansatt som Service Ingeniør hos Aker Kværner Subsea. Jobber med roterende utstyr, som bl.a Pumper, Diesler og gir. Har hele kloden som marked. Meget trivelig jobb, i ett positivt og profesjonelt miljø. Anbefalles.

Skal til Stafjord B nå i Januar. Der skal vi kjøre igang en ny brannpumpe som leverer over 60.000liter vann i minuttet (18bar). Ganske heftig sak. Den klarer mao å levere 1000l/sek på toppen av Oslo plaza.

Det som driver denne, er en MTU 20/4. En 20sylindret diesel motor med 4liter slagvolum pr.sylinder. God lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel Power:

Skal vi bytte jobb? :D

Jeg har veldig lyst på en reisejobb som servicemekaniker/tekniker/ingeniør, lei av A4 tilværelsen som en fast, landbasert stilling innebærer.

Jobber også med roterende utstyr, overhaling av hovedrotor-hoder til Super Puma L1/L2.

I tillegg har jeg nettopp blitt singel, har heller ikke barn så en sånn stilling vil jeg prøve før det er for sent :wink:

Vurderer å ta sikkerhetskurs i håp om at det kan øke sjansene mine.

Hvor mye kan det koste mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som automatiker i Aker Kværner Elektro. reiser for det meste offshore. godt med fri, og passelig betaling! angrer absolutt ikke på yrkesvalget! og til deg som lurte på ka et sikkerhetskurs koster; ca 18 000.

og ja, det er verdt det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...