Michael Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 Noen som har hatt av toppen på en m42 motor ? Skal bytte toppakning snart og lurer bare på om det er mye knot, spesielt med den kjedestrammeren, det skjønte jeg ikke em dritt av nå jeg leste i haynesboka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Du kan jo se om du skjønner noen av artiklene på www.pelicanparts.com eller www.bimmerdiy.com.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2006 Noen som har et sånyet verktøy til å ta av og på kammene med, etter litt forskning fant jeg ut at man må jo ha et slags spesialverktøy til dette(ikke den du låser kammene med) Hadde vært grådig fint hvis noen kunne lånt bort et såntet det ser ca sånn ut Hvis jeg ikke får tak i et såntet så bytter jeg ikke ventiltettinger når jeg skal bytte toppakning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2006 ingen ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2006 Så mange BMW-folk samla på et sted og ingen som har tatt av toppen på en m42 motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 Du trenger jo ikke dette verktøyet da.. Siden du skal ha av toppen uansett er det bare å vippe om ventilene og legge mellom taustumper eller noe annet mykt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Du trenger ikke røre kjedestrammeren når du bytter toppakning. Bare legg kjedet rundt dreve på kammen pent og pyntelig når du monterer det igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 Du trenger jo ikke dette verktøyet da.. Siden du skal ha av toppen uansett er det bare å vippe om ventilene og legge mellom taustumper eller noe annet mykt.. Den skjønte jeg ikke helt.. Går det an å slipe toppen uten å ta av kammer og ventiler og slikt eller er det vrien å få stilt dem opp slik at det ikke er noe som stikker nedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 en annenting me denne toppen, den har natriumfylte ventiler, hva vil det si? at de er fylte med natrium, selfølgelig, men hva gjør dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 en annenting me denne toppen, den har natriumfylte ventiler, hva vil det si? at de er fylte med natrium, selfølgelig, men hva gjør dette? Hvet ikke helt hvorfor det er bra, men de må ihvertfall leveres som noe slags spesialavfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2006 Du trenger jo ikke dette verktøyet da.. Siden du skal ha av toppen uansett er det bare å vippe om ventilene og legge mellom taustumper eller noe annet mykt.. kunne du forklart dette litt bedre, du mener altså å vri kasmmen og legge noe bak hver ventil etterhvert som de står oppe for å ta av trykket på kammene..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 Sorry.. Har ikke sjekka.. Ja det var det jeg mente.. Da jeg skulle bytte ventilløftere gjorde jeg det på min topp. Vridde rundt kammen å la under taustumper når hver ventil var over setet sitt.. Da ble tilslutt alt trykket borte fra kammen og det var bare å røske den ut Fikk tipset fra www.pelicanparts.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2006 http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... emoval.htm Hvis det er den der du mener så skjønte jeg ikke en dritt av det på slutten der. Men du brukte bare noen taustumper under alle ventilene og skrudde av kammene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 Riktig, for da fjerner du trykket fra kammen når alle ventilene ligger i ro på taustumpene over setet sitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå