lfu Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 Hei, Jeg har en BMW 320 coupe 2001 modell (170 HK). Den har gått kun 67.000 km. Jeg kan ikke så mye om biler, men etterfyller 2-4 liter olje mellom servicene (ca 25.000 km). Jeg syntes dette er mye. Er det noen som kan svare på hvorvidt jeg bør få dette undersøkt eller om dette er normalt på en rimelig ny BMW som kun har gått 67.000km? Takknemlig for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 Du kanjo høre på BMW-erkstedet hba som er normalt på den motorn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 2 liter på 25.000km er vel ikke så ille. 25.000 mellom oljeskift derimot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 er ikke intervallene 15.000 lenger? kjørte 10.000 intervaller på gamle benzen min og etterfyllte ca litern imellomtiden,men den hadde da gått +300k. trodde ikke nye biler skulle bruke olje?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 litt olje skal bilen bruke. men 25000km mellom hver oljeservice er langt. men ang. spm ditt, så har det mykje med kjøring og hvilken olje du bruker. skift hver 10.000km ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Jo høyere turtall du kjører på, jo mer olje bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Dess oftere du bytter, dess bedre får motoren din det Men som sagt, det spørs hvor mye penger du vil legge i vedlikehold.. 10 000 km er bra nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lfu Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2006 Takk for innspill, men jeg gjennomfører alle servicer på BMW - Stenshagen i Oslo. Bilen beregner jo selv når neste oljeskift er (serviceindikatoren) og dette ligger vel ca på 20000 til 25000 slik jeg kjører. F.eks står det pr i dag når jeg starter opp bilen 5000 km til neste oljeskift. Har kjørt ca 18.000 siden siste service (Inspection 2). Mitt spørsmål var kun for å vite om dette er et unomalt forbruk. Takker for innspill og sjekker med verkstedet hos Stenshagen ved neste service, ca mars dette år. LF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå