|Hitman Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Skal nå la en ny person få ta over æren for min E30 nå til våren, og skal gå til innkjøp av en 318is COUPE E36. Derfor lurer jeg på om noen har noen synspunkter angående bilentypen. Feil, problemer, hva å se etter osv. Er deler dyrere siden den har en "S" slengt etter seg? Og er deler værre å få tak i? Hadde det til og med vært bedre å satse på en 316i Coupe? Jeg har kjørt fra meg (stort sett) og hester og fart er ikke lenger så prioritert. Og vi snakker ikke COUPE som i COMPACT... Synspunkter er velkomne! |Hit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Først, Coupe er coupe.. Compact er compact. "S"'n betyr at det er 140hk i den. Utover det er det vel ikke så store forkjellene. Tror du bare får 318 coupe som is.. Noe jeg ikke skal jo for.. Men hvorfor ikke en Compact?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 jeg ville gått for minimum 320. Har du den gode sekserlyden og et greit drag i motoren som kjennetegner bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Enig med sekserlyden. Og ettersom han ikke skal ha noe som går bra, så er vel 320 ett alternativ. 318is går vel bedre enn en 320. I allefall i aks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marlao Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 318 is går ikke bedre enn 320 nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 318 is går ikke bedre enn 320 nei Ok. Vet bare at min gjorde det. Har prøvd begge deler og synes at 4'ern er går bedre. Eller akser ihvertfall bedre enn 6'ern. (Da 318is og 320) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 318is er ikke noe dyrere eller har generelt flere/mindre feil enn andre e36. Det som gjelder for andre e36 gjelder for denne også. Greier du deg med 316 er det jo både billigere i innkjøp og drift, mens du får litt mer krefter i isbilen (og selvsagt enda mer med 6'erne). Din vurdering. Jeg er godt fornøyd med min, morsom motor. mAZE, finnes noen sedan 318is også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 318 is går ikke bedre enn 320 nei Ok. Vet bare at min gjorde det. Har prøvd begge deler og synes at 4'ern er går bedre. Eller akser ihvertfall bedre enn 6'ern. (Da 318is og 320) Neh. 318is: toppfart 213, 0-100 på 10,2. 320i: toppfart 214, 0-100 på 9,8, (10,8 med autolat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gypz Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 ikke finn på å kjøp deg en 318is med tomatgir, den er lat den.. huffda er stor forskjell på følelsen fra 318is og 320. jeg hadde helt klart gått for en 320. lyden er halve opplevelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2006 Hmm, fint med tilbakemelding, men jeg spurte om 318is Coupe og ikke noe annet. Jeg vet 320i har sekser, jeg vet den drar bedre, jeg vet det er grommere lyd, men jeg vil ikke ha 320i. Jeg har sekser og skal ha firer. kun ett innlegg her som har noe med saken å gjøre liksom... Bensinutgifter er essensielt her. Gromlyd og fart teller ikke lenger som det gjorde. Og du får vel ikke iS med A. Og Compact = Coupe slammet i ræva av Scania R470 + bare ett hakk høyere på østrogenskalaen enn VW New Beetle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 Og Compact = Coupe slammet i ræva av Scania R580 + bare ett hakk høyere på østrogenskalaen enn VW New Beetle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 Og Compact = Coupe slammet i ræva av Scania R580 + bare ett hakk høyere på østrogenskalaen enn VW New Beetle. Hmm...tror noen her skal være litt forsiktige med sine uttalelser Ellers er hvertfall E36 gode biler, så lenge du ikke kjøper en altfor gammel en, da kan det fort bli litt mekking, og småting som ryker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 kun ett innlegg her som har noe med saken å gjøre liksom... Bensinutgifter er essensielt her. Gromlyd og fart teller ikke lenger som det gjorde. Og du får vel ikke iS med A. Du må være ny her du? On-topic innlegg er i mindretall Uansett, hvis gromlyd og fart ikke er viktig hadde jeg prøvd finne en e36 coupe som oppfyller alle andre krav (utstyr, farge osv..) og drite i om det er 316, 318 eller 318is. Så stor forskjell i det daglige er det jo ikke uansett, verken på ytelse eller forbruk. Og jo, 318is finnes nok med automat. Det sagt, de kule kjører jo 318is, så vil du være kul... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2006 Forsiktig med uttalelser? Keep the man down attitude ass! Behovet for å være "kul" er nok lavt verdert her. Men er det regreim eller kjede på disse? Mekking er ikke noe problem heller, bare jeg har tilgang på deler. Hvilken motor har 316i coupe modellen? |Hit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 318 is går ikke bedre enn 320 nei Ok. Vet bare at min gjorde det. Har prøvd begge deler og synes at 4'ern er går bedre. Eller akser ihvertfall bedre enn 6'ern. (Da 318is og 320) Neh. 318is: toppfart 213, 0-100 på 10,2. 320i: toppfart 214, 0-100 på 9,8, (10,8 med autolat) 318is når 100 i tredjegir. 320 når 100 i annet gir. 318is er dessuten lettere enn 320 pga mindre vekt på motor. Også har 318is samme bremser som 325. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå