Gå til innhold

BMW E36 318is Coupe Synspunkter

|Hitman
 Share

Anbefalte innlegg

Skal nå la en ny person få ta over æren for min E30 nå til våren, og skal gå til innkjøp av en 318is COUPE E36. Derfor lurer jeg på om noen har noen synspunkter angående bilentypen. Feil, problemer, hva å se etter osv. Er deler dyrere siden den har en "S" slengt etter seg? Og er deler værre å få tak i? Hadde det til og med vært bedre å satse på en 316i Coupe? Jeg har kjørt fra meg (stort sett) og hester og fart er ikke lenger så prioritert. Og vi snakker ikke COUPE som i COMPACT...

Synspunkter er velkomne!

|Hit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, Coupe er coupe.. Compact er compact. :)

"S"'n betyr at det er 140hk i den. Utover det er det vel ikke så store forkjellene. Tror du bare får 318 coupe som is.. Noe jeg ikke skal jo for..

Men hvorfor ikke en Compact?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318 is går ikke bedre enn 320 nei

Ok. Vet bare at min gjorde det. Har prøvd begge deler og synes at 4'ern er går bedre. Eller akser ihvertfall bedre enn 6'ern. (Da 318is og 320)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318is er ikke noe dyrere eller har generelt flere/mindre feil enn andre e36. Det som gjelder for andre e36 gjelder for denne også. Greier du deg med 316 er det jo både billigere i innkjøp og drift, mens du får litt mer krefter i isbilen (og selvsagt enda mer med 6'erne). Din vurdering.

Jeg er godt fornøyd med min, morsom motor.

mAZE, finnes noen sedan 318is også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vet bare at min gjorde det. Har prøvd begge deler og synes at 4'ern er går bedre. Eller akser ihvertfall bedre enn 6'ern. (Da 318is og 320)

Neh.

318is: toppfart 213, 0-100 på 10,2.

320i: toppfart 214, 0-100 på 9,8, (10,8 med autolat)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, fint med tilbakemelding, men jeg spurte om 318is Coupe og ikke noe annet.

Jeg vet 320i har sekser, jeg vet den drar bedre, jeg vet det er grommere lyd, men jeg vil ikke ha 320i. Jeg har sekser og skal ha firer.

kun ett innlegg her som har noe med saken å gjøre liksom... Bensinutgifter er essensielt her. Gromlyd og fart teller ikke lenger som det gjorde. Og du får vel ikke iS med A.

Og Compact = Coupe slammet i ræva av Scania R470 + bare ett hakk høyere på østrogenskalaen enn VW New Beetle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Compact = Coupe slammet i ræva av Scania R580 + bare ett hakk høyere på østrogenskalaen enn VW New Beetle.

:lol::lol::lol:

Hmm...tror noen her skal være litt forsiktige med sine uttalelser ;)

Ellers er hvertfall E36 gode biler, så lenge du ikke kjøper en altfor gammel en, da kan det fort bli litt mekking, og småting som ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kun ett innlegg her som har noe med saken å gjøre liksom... Bensinutgifter er essensielt her. Gromlyd og fart teller ikke lenger som det gjorde. Og du får vel ikke iS med A.

Du må være ny her du? On-topic innlegg er i mindretall :wink:

Uansett, hvis gromlyd og fart ikke er viktig hadde jeg prøvd finne en e36 coupe som oppfyller alle andre krav (utstyr, farge osv..) og drite i om det er 316, 318 eller 318is. Så stor forskjell i det daglige er det jo ikke uansett, verken på ytelse eller forbruk. Og jo, 318is finnes nok med automat.

Det sagt, de kule kjører jo 318is, så vil du være kul... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktig med uttalelser? Keep the man down attitude ass! :)

Behovet for å være "kul" er nok lavt verdert

her. Men er det regreim eller kjede på disse? Mekking er ikke noe problem heller, bare jeg har tilgang på deler. Hvilken motor har 316i coupe modellen?

|Hit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh.

318is: toppfart 213, 0-100 på 10,2.

320i: toppfart 214, 0-100 på 9,8, (10,8 med autolat)

;)

318is når 100 i tredjegir. 320 når 100 i annet gir.

318is er dessuten lettere enn 320 pga mindre vekt på motor. Også har 318is samme bremser som 325.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...