Jonner'n Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 hei er det egentlig noen forskjell på k&n og green filter? pris/ ytelse etc? lurt litt på dette her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Greenfilteret er billigere og mer enn bra nok. har prøvd begge på forskjellige biler men brukt mest Green på bmw. ytelse kan du nok glemme men litt ekstra lyd får du vel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 K&N har holdt det gående i over 35 år i bransjen og er vel den største på verdensbasis når det gjelder sportsluftfilter til bil/mc osv.. "Green Cotton Air Filter company" har bare eksistert siden 1995 og er en av de største innen Europa... Om det er store forskjeller på disse filtrene vet jeg ikke, har kun erfaring med K&N, men tror ikke du blir misfornøyd samme hvilken leverandør du velger... Litt lesestoff..... www.greenfilters.com / www.greenfilterusa.com www.knfilters.com www.kollevold.no selger hvertfall K&N filter... www.torshovbil.no og www.felgimport.no har Green tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 gir bare tøffere lyd, ingen effekt. heller tap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 gir bare tøffere lyd, ingen effekt. heller tap finnes det noen dokumentasjon på at slike filter kun gir tap da? fra hvor har du dette?? for endel år siden når vi trimma mopeder så fant vi ut at med større filter eller ikke filter i det hele tatt gav mere power på høye turtall og den sperra ikke så fort, hadde du et vanlig filter gav det mer bunndrag og mopeden var sterkere fra bunn av, regner med at dette er nogenlunde det samme med bil.. jeg skal ikke påstå noe som helst her, men vil gjerne se litt dokumenstajon som viser at effekten synker ved bruk av koniske filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 for på en moped så er det ren kald luft den drar inn, på biler med turbo og IC blir også luften kald, men på bmw uten turbo så sitter filteret plassert slik at det drar inn masse varm luft fra radiator osv. kald luft brenner best, lystgass er -140 grader eller noe. Mopeder har luftfilteret plassert slik at det for kald luft i hastighet, DEt har ikke BMw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 bekklager skrive-leif og sånt, er litt kløne der liksom. men forstår du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 for på en moped så er det ren kald luft den drar inn, på biler med turbo og IC blir også luften kald, men på bmw uten turbo så sitter filteret plassert slik at det drar inn masse varm luft fra radiator osv. kald luft brenner best, lystgass er -140 grader eller noe.Mopeder har luftfilteret plassert slik at det for kald luft i hastighet, DEt har ikke BMw ....derfor har de fleste K&N filter varmeskjold og kaldlufts slange som forer filtret med kaldluft når bilen er i fart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 green filter har ikke det til M50 motorene, orginalt er best!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 Er du nøye med rengjøring av disse åpne filtrene, og slenger på varmeskjold og kaldluftsrør, så blir det gode greier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 samma egentlig, eg har green filter, funker fint det. veldig fin lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 bekklager skrive-leif og sånt, er litt kløne der liksom. men forstår du? Ja, jeg skjønte det, men hvor har du det fra at man mister effekt?? det er det jeg gjerne vil vite! Jeg tror ikke man taper noe effekt det dette, hvordan kan man egentlig gjøre det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 gir bare tøffere lyd, ingen effekt. heller tap Heisann. Prøv å blås med munnen igjennom et "power" filter, kn eller green. Og prøv etterpå igjennom et originalt filter. Du vil da merke at luften nesten (på en måte) blir sugd ut av munnen din. Det får du ikke ved et originalt.. Det sier seg selv: mer luft = mer power!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 mer luft = mere power stemmer det. men da må det være ren og kald luft det blir ikke det av et orginalt green-filter for det blåser enn hel masse varm luft på det fra radiatoren!! er det ingen som skjønner at kald luft er bedre enn varm? Alf Lie fortalte meg at jeg mistet effekt med det green filteret jeg hadde! bare masse varm luft som gjorde forbrenningen værre. Med sjold og rør som blåser kald luft blir det kanskje 1hk i + men uten det er det bortkastet!!! viser igjenn til lystgass som er drit kald luft som gjør bensinen mye mer effektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 http://auto.howstuffworks.com/question259.htm Nitrous oxide has another effect that improves performance even more. When it vaporizes, nitrous oxide provides a significant cooling effect on the intake air. (NÅ KOMMER DET) When you reduce the intake air temperature, you increase the air's density, and this provides even more oxygen inside the cylinder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå