Gå til innhold

k&n vs greenfilter


Jonner'n
 Share

Anbefalte innlegg

K&N har holdt det gående i over 35 år i bransjen og er vel den største på verdensbasis når det gjelder sportsluftfilter til bil/mc osv.. "Green Cotton Air Filter company" har bare eksistert siden 1995 og er en av de største innen Europa... Om det er store forskjeller på disse filtrene vet jeg ikke, har kun erfaring med K&N, men tror ikke du blir misfornøyd samme hvilken leverandør du velger...

Litt lesestoff.....

www.greenfilters.com / www.greenfilterusa.com

www.knfilters.com

www.kollevold.no selger hvertfall K&N filter... www.torshovbil.no og www.felgimport.no har Green tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir bare tøffere lyd, ingen effekt. heller tap

finnes det noen dokumentasjon på at slike filter kun gir tap da?

fra hvor har du dette??

for endel år siden når vi trimma mopeder så fant vi ut at med større filter eller ikke filter i det hele tatt gav mere power på høye turtall og den sperra ikke så fort, hadde du et vanlig filter gav det mer bunndrag og mopeden var sterkere fra bunn av, regner med at dette er nogenlunde det samme med bil..

jeg skal ikke påstå noe som helst her, men vil gjerne se litt dokumenstajon som viser at effekten synker ved bruk av koniske filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for på en moped så er det ren kald luft den drar inn, på biler med turbo og IC blir også luften kald, men på bmw uten turbo så sitter filteret plassert slik at det drar inn masse varm luft fra radiator osv. kald luft brenner best, lystgass er -140 grader eller noe.

Mopeder har luftfilteret plassert slik at det for kald luft i hastighet, DEt har ikke BMw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for på en moped så er det ren kald luft den drar inn, på biler med turbo og IC blir også luften kald, men på bmw uten turbo så sitter filteret plassert slik at det drar inn masse varm luft fra radiator osv. kald luft brenner best, lystgass er -140 grader eller noe.

Mopeder har luftfilteret plassert slik at det for kald luft i hastighet, DEt har ikke BMw

....derfor har de fleste K&N filter varmeskjold og kaldlufts slange som forer filtret med kaldluft når bilen er i fart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir bare tøffere lyd, ingen effekt. heller tap

Heisann.

Prøv å blås med munnen igjennom et "power" filter, kn eller green. Og prøv etterpå igjennom et originalt filter.

Du vil da merke at luften nesten (på en måte) blir sugd ut av munnen din. Det får du ikke ved et originalt..

Det sier seg selv: mer luft = mer power!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mer luft = mere power stemmer det. men da må det være ren og kald luft det blir ikke det av et orginalt green-filter for det blåser enn hel masse varm luft på det fra radiatoren!! er det ingen som skjønner at kald luft er bedre enn varm?

Alf Lie fortalte meg at jeg mistet effekt med det green filteret jeg hadde! bare masse varm luft som gjorde forbrenningen værre.

Med sjold og rør som blåser kald luft blir det kanskje 1hk i + men uten det er det bortkastet!!!

viser igjenn til lystgass som er drit kald luft som gjør bensinen mye mer effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://auto.howstuffworks.com/question259.htm

Nitrous oxide has another effect that improves performance even more. When it vaporizes, nitrous oxide provides a significant cooling effect on the intake air. (NÅ KOMMER DET) When you reduce the intake air temperature, you increase the air's density, and this provides even more oxygen inside the cylinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...