Gå til innhold

k&n vs greenfilter


Jonner'n
 Share

Anbefalte innlegg

bekklager skrive-leif og sånt, er litt kløne der liksom. men forstår du?

Ja, jeg skjønte det, men hvor har du det fra at man mister effekt?? det er det jeg gjerne vil vite!

Jeg tror ikke man taper noe effekt det dette, hvordan kan man egentlig gjøre det??

Ved at filteret ikke har varmeskjold og/eller kaldluftslange. Da blir det konstant fora med varm luft fra motoren, og det er ikke bra for effekten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo skjønt såpass at kald luft er bedre :wink: Men siden powerfiltrene dere snakker om kun blir mata med varm luft, hvor i h...... plasserer dere dem da?? Hvis du monterer et slikt filter på en m10 motor, eks i en 318.. vil effekten synke da også?? da blir det nye filteret stående rett bak lyktene på venstre side og hvis det kun er varmluft der så må noen komme å vise meg det, for jeg har hatt noen e30 nå og jeg har vondt for å tro at dette...

Det er mulig det skjer hvis man monterer et slikt filter på en nyere bil med plastdeksler overalt, men eks en e30 så er det ikkeno problem å kun få iskald luft på filteret hvis man skrur det rett på LMM.... Setter man på en kort slange eller rør så kan man legge filteret rett bak lyktene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på E36 og E34 er det stor sjangs for å bare få varm luft, trur 320-325 i E30 også får en del varme, men legg inn en trådløs tempratur føler o orginal boksen og les av under kjøring når motoren er varm og gjør det samme med kon filteret, så kan du se temperatur forskjellen,

Men har ikke tråd-starter E36?

Jeg har termostat som måler lufta som motoren min drar inn, i sommer når det var 25* grader i skyggen dro motoren min inn 60* grader varm luft. DA hadde jeg green filter, det "kittet" som er til min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på E36 og E34 er det stor sjangs for å bare få varm luft, trur 320-325 i E30 også får en del varme, men legg inn en trådløs tempratur føler o orginal boksen og les av under kjøring når motoren er varm og gjør det samme med kon filteret, så kan du se temperatur forskjellen,

Men har ikke tråd-starter E36?

Jeg har termostat som måler lufta som motoren min drar inn, i sommer når det var 25* grader i skyggen dro motoren min inn 60* grader varm luft. DA hadde jeg green filter, det "kittet" som er til min.

Har du målt med originalfilter da?

60 grader var mye, ikke engang lufta inn i min motor er så høy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var med power filter, det er mye lavere inni orginal boksen, men når jeg fikk den opp i 60-65 grader var ved lang og hard kjøring, men det er jo da man trenger effekten.

Men til han som spurte om green VS K&N er svaret klart:

Får man med varme skjold og tilluftsrør på K&N sine kit er det best.

Green leverte ikke med dette, men kosta fortsatt 1600 spenn som er bortkasta.

Et annet alternativ er dette, det ser veldig bra ut!!

http://www.bsrab.se/products/n3*52/o22/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på temaet så sliter jeg med å finne et konfilterkit til s50b30 motoren.. Er bare opp til 328i de har liksom :?

Noen som vet om et sted de selger. helst på nettet..

Du må vel kjøpe sånn karbon insug sats må du ikke det? hvertfall det jeg har hørt om til motorn din?

Når fikk du satt i den motorn? du hadde ikke den før, hva ga du for den egentlig. tenker på det samma sjæl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kaldluft inntak og 100% avskjermet sporstluftfilter kan det hjelpe endel.

Har selv dynopapirer på en 328i som fikk 10 HK mer med dette.

Har du derimot ikke avkjerming synker effekten.

Men det største minuset med sportsluftfilter er at det drar med seg mer dritt inn i motoren og fører dermed til mer slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...