Gå til innhold

Bilen dør når den blir varm! [løst]


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

BIL

318i -91mod E36.

Hmm.. plutselig her på lørdag, så begynte bilen min å oppføre seg mystisk.

Jeg hadde vært på jobb, så bilen hadde stått ute i ca 9 timer. Var ikke spesielt kaldt heller. Kanskje -5 maks.

Så, jeg starter bilen, og alt er greit. Men etter noen minutters kjøring, og jeg helt normalt trykker inn clutchen (triller litt), så dør plutselig bilen.

Mystisk tenker jeg, og starter bilen. Kjører så videre hjem (2-300 meter igjen) og neste gang jeg gjør det samme for å kjøre inn i oppkjørselen, så dør den igjen (altså, klarer ikke gå på tomgangen når man triller).

Starter så bilen igjen i oppkjørselen, og tester ut litt forskjell:

- dør hvis jeg starter bilen, og ikke gir noen gass

- dør hvis jeg gir den gass og lar gassen stå på rundt 1500 omdr i 10-15 sek

- dør hvis jeg lar den stå med gass på i rundt 1000 omdr i 10-15 sek

Det er sent, så jeg kjører bare bilen inn i garasjen.

Dagen etter, starter jeg bilen igjen, og bilen går greit og fint. Jevn tomgang og fin omdr hastighet.

Kjører så en liten tur, og etter 6-10min så skjer det samme igjen. Den bare dør når jeg skal trille bilen inn til et kryss med clutchen inne. Kommer så til en rundkjøring, og jeg får faktisk ikke engang -startet- bilen. Tar 4-5 forsøk, og den står bare og prøver på å starte. Klarer til slutt å starte. Og det var så vidt.

Har prøvd med kondensfjerner, men det hjalp ikke (kunne jo være det som var problemet).

Har installert et luftfilter i høst (oktober), men det og luftmengemåleren i det hele tatt. Så kan ikke være det. Har startet den før når det har vært kaldere/våtere i luften.

En kamerat av meg tror kanskje at hvis den er blitt daukjørt av sine gamle eiere, så vil en dyserens gjøre susen. Noen som tror det, med tanke på symptomene?

Hørtes dette alvorlig ut? :?

EDIT:

Hjelper kanskje den her? --> http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sjekk det som er billigst først.

bensinpumpa eller releet som tilfører bensin. sistnevnte var det til meg da jeg hadde like symptomer en gang..men da var det slik at jeg måtte stå en stund før jeg kunne starte igjen..men noen minutter etter så døde den bare ut..gjentatte ganger.

er det ikke noen av de så kan det være og prøve dyserens ja.

garantert ikke noe alvorlig..men man blir bra stressa når noe dukker opp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye død i alle fall... kan det være bensinproblemer ?

hvordan "dør" motoren... slukner stille inn, eller med host og hark etc ?

Den dør stille. Som en lun vinternatt ;)

Custom Edition:

må få prøvd det billigste først da ja gitt. Det med dyserens. Mye stress å bytte bensinpumpen og/eller releet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både pumpa og releet skifter du fort. releet tar vel 5sek :lol:

pumpa tar ikke lange tiden heller. ligger under baksete ditt på høyre side regner jeg med. noen skruer bare

bytt releet kan du nå gjøre hvis ikke dyserens funker. koster under 100-lappen.

veldig kjente symptomer men kan self være noe annet å da uten at jeg skal si hva det kan være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både pumpa og releet skifter du fort. releet tar vel 5sek :lol:

pumpa tar ikke lange tiden heller. ligger under baksete ditt på høyre side regner jeg med. noen skruer bare

bytt releet kan du nå gjøre hvis ikke dyserens funker. koster under 100-lappen.

veldig kjente symptomer men kan self være noe annet å da uten at jeg skal si hva det kan være..

Hmm.. har du/noen noen pris på en evt bensinpumpe? Eller et BMW-orgnummer? Er en sedan dette.

Ettertenning: den oppfører seg helt normalt ellers. Ryker ikke merkbart mer enn andre biler når det ryker. Stopper å ryke relativt fort også.

Hvis tomgangsregulatoren er gåen, så skal vel den ikke kunne klare å gå på tomgang når jeg starter den etter at den har stått stille og blitt kald? Den har en fin og jevn tomgang da, men klarer ikke tomgangen etter bilen har blitt varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje godt og si,, ka det kan vere egentlig men opfører den seg normalt ved gasspådrag osv?

Så lenge jeg gir -noe- gass, så oppfører den seg normalt. Jeg vedder på jeg kunne kjørt til Tromsø og tilbake, så lenge jeg hadde klart å gi den gass hele tiden.

Så fort jeg slipper gassen, og den faller (FORT!) under 1000omdr, så er den død. Hvis jeg klarer å "ta den igjen" før den når så langt, så klarer den seg (men må da selvsagt holde den over kvelningspunktet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg trur det kan vere noe med hjernen men det er ikkje sikkert det da, tette dyser har eg ikkje tro på pga da hadde den ikkje hat samma effekten som vanlig, og bensinfilter og pumpe er også utelukket pga, vist den ikkje får bensin så går den heller ikkje ved gass pådrag, er ikkje meir trykk på bensinen når du gir gass.

falsk luft kan vere en mulighet men det er rart at det skal komme så pluttselig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Så nesten det enkleste hadde kanskje vært å beskrive det for noen på evt BMW / verksted og bedt dem ta en titt på den?

kanskje kjell rune eller propan, pedi. evt andre med meire greie på dette en meg kommer innom imorra.

vist ikkje så kan du ta en diagnose sjekk på den hos eit bmw verksted, kan hende det er komt en feilkode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Må se om jeg finner en henger til bilen da... Nærmeste BMW-forhandler her er ca 40min unna. kjører ikke akkurat bilen nu, for å si det slik. :(

Men ja, får vente til en av de folkene kommer. Evt så ringer jeg også til BMW og hører om de har hørt om noe slikt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...