Gå til innhold

Bilen dør når den blir varm! [løst]


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm.. kanskje det ja..

Jeg ringte et verksted (Opel sitt), og de mente at, etter symptomene, så måtte det brukes et diagnoseverktøy. Dette kunne selvsagt ikke dem gjøre noe med.

Venter nu på telefon fra BMWs verksted som skal ringe tilbake. Har ikke forklart problemet fordi personen var opptatt. Kommer tilbake med tilbakemeldinger.

PS: er da rart at luftfilteret -plutselig- skal begynne å fuske. Evt luftmengdemåleren fordi det er montert på et nytt filter.. :? Var jo i September elns at jeg monterte på det. Ingen problem what so ever siden da. Og jeg har fint startet bilen i langt værre forhold innen det. F.eks. i -10 -15 minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så tror jeg neppe enten relet eller pumpa er dårlig. relet har bare en oppgave å det er å slå inn og ut. hadde relet vært ødelagt hadde du høyest sannsynlig ikke fått start på bilen, iallefall ikke gang på gang. Det er neppe pumpa pga da ville ikke bilen startet hver gang motoren blir kald. Uansett, så kan du teste disse delene, du trenger ikke å kjøpe nytt rele, eller ny pumpe. Ta av relet og sett + og - direkte fra batteriet til rette kontakter på relet. Hvordan står som regel på relet. Da vil du høre at det klikker seg inn og ut. OBS! ikke ta feil her, pga da kan du ødelegge relet! Det samme gjelder pumpa, hvis du starter bilen, så skal du kunne høre at pumpa går. du må kanskje av med litt ting og tang for å komme til pumpa. (har aldri skrudd på e36 så jeg vet ikke hvordan det er)Etter den har stoppet så skal du høre at pumpa stopper. Falsk luft tviler jeg også det er, spes når du sier at den går jevnt og fint på tomgang. hadde det vært falskluft hadde motoren fusket en del. En måte du kan sjekke om den suger falsk luft på er å spraye start gass rundt alle innsugsslanger, pakninger osv. Suger den falsk luft vil motoren ruse seg opp.

Jeg vil kanskje tro det er pluggene sine så er dårlige. Selv om pluggene gnister kan de være dårlige. Det som kan skje er at når motoren blir varm, så "endrer" gnisten seg, og den tenner ikke riktig. Den slår "over".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 av mine kamerater har e36, og begge dem har hatt tilsvarende problem som deg, hos den ene, så droplet det vann ned på hjernen når snø/is tinte etter å ha kjørt et lite stykke, tetta lekkasjen innvendt med sikaflex, hos han andre kompisen min ble hjernen inni granskauen varm, (muligens pga chip og hallteck bensinstyring som var lodda til) så der flytta vi hjernen ut forrann batteriet, og pakka det inn i plastikk.... bare noen tips:)

edit; skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hadde faktisk samme problem med min e46 for en stund siden.. Skjedde da jeg var i stavanger for en stund tilbake og pappa hadde lånt bilen for å ta en tur til "dagligvarebutikken" (makan til morsomme unnskyldninger folk kommer med for å kjøre bimmer'n:P, hehe) Da døde også bilen tre fire ganger, når den var på tomgang. Altså en gang på lyskryss, en gang i en rundtkjørings osv. Han tok selv bilen med seg til verksted og fortalte senere at det var no galt med tomgangsregulatoren (noe som heter det?) tror det var det ja:P.. At turtallet på tomgang var for lavt og for lite bensin gikk til motoren. Dette fikset de på 40 sek.. Og da var den som ny igjen Sjekk dette... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får se hva det er etter at den har vært hos BMW. Er tydeligvis mange mange ting dette kan være. Har hittil ikke hørt noen si det samme to ganger. Tror det blir billigere og raskere at BMW sjekker det, og finner evt feilen straks, enn å prøve tusen ting :)

Takker så MEGET for alle svar hittil :) Vil komme tilbake med svar så fort BMW har sett på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nøyaktigt det samme problemet på min gamle bil for noen måneder siden..kjørte til bmw og tok en diagnosesjekk og fant ut at det var feil på gasspjeldpotensiometeret? (var det rett skrevet mon tro) De tok det av og det viste seg at 2 ledninger inni var smeltet ilag..de loddet det på plass der de skulle være og bilen var som ny igjen..Troligt at du må ha deg en tur til bmw kanskje :? Det skjedde helt plutselig hos meg og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...