Stian Børresen Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 har montert shortshift på bilen, når jeg nå skal gire så skraper det i girkassa Dette irriterer meg noe grusomt, bilen er en 87mod 325i. shortshiften ble kjøpt på motortechnik.no om jeg ikke husker helt feil. leser litt om at man kan snu selve stanga for å få det skikkelig, har ikke prøvd dette enda men får prøve det idag regner jeg med.. girkassa er jo i tipp topp stand så å kjøre en meter når det er sånn som det der blir uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 har montert shortshift på bilen, når jeg nå skal gire så skraper det i girkassa Dette irriterer meg noe grusomt, bilen er en 87mod 325i. shortshiften ble kjøpt på motortechnik.no om jeg ikke husker helt feil. leser litt om at man kan snu selve stanga for å få det skikkelig, har ikke prøvd dette enda men får prøve det idag regner jeg med.. girkassa er jo i tipp topp stand så å kjøre en meter når det er sånn som det der blir uaktuelt. Husket å bøye linkstanga? Den som går fra girspaken, og bort til girkassen. Skift også resterende deler mellom girstang og girkasse, for å få det tettest og tightest som mulig. (Jeg har gjort alt dette, har shortshift fra M Coupe, som fungerer strålende) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2006 tror du skal slite med å få det noe tightere enn det er der nå, alt er nytt fra før:) skal det staget bøyes mye da? er vel ikke så lurt å bare hamre løs heller:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 Må vel sette det i skrustikka, ev. varme det med gass før det bøyes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2006 det var jo et slags bøy mønster på den stanga der fra før? som gjorde at den gikk klar for mellomakslingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 Se på DIY på e36 som eg laget, rekner med det er ganske så likt på e30..du må sikkert bøye stanga litt ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 hvis du har den stål avballaseringstingen som ligger rundt hardykoplingen så er det sikkert den som tar borti giroverføringen..den fjerna jeg lett:)ikke mere lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 Hvis short-shiften du kjøpte er original short-shift skal girstanga du fikk være bøyd fra før.. Er det Z3 M girstang så får du problemer å må bøye girstaget fra girkassa hvis den skal gå klar fra mellomakslingen. Det du kan ha gjort feil er å satt girstanga feil vei.. Dvs at bøyen på stanga går mot motoren. Bøyen skal i hvertfall være vendt bakover. Hvis den er satt feil vil den jo ikke stå i posisjon noe som vil føre til skraping muligens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2006 den står rett vei, men får prøve å gi det staget der en kakk så får vi se om det blir bedre..kan jo være fordi at motoren er kald og at bilen ikke har vært i gang på 1 års tid.. lite smøring osv..forsvant hvertfall når jeg fikk motorn på driftstemp og fikk kjørt litt fram og tilbake med bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå