Gå til innhold

Termostat på import biler


erlend_p
 Share

Anbefalte innlegg

Leste et sted at termostaten på biler impoertert fra tyskland åpner seg på 89 grader, mens de man får på biler i norge og norden åpner seg ikke før på 92 grader.

Og at det derfor er lurt å bytte termostat når man importerer en bil, slik at det blir varmere i bilen.

Noen som vet om dette stemmer eller ikke, og om det er værdt bryet å skifte den bare pga. de gradene?

Tåler en motor som har gått nesten 200k med termostat som åpner på 89 grader den forrandringen til 92 grader? Eller er det større sjanse for at den skjærer seg da?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten med dette da? Blir vel kaldt i tyskland også? :?

Ikke så kaldt som her.

En vil få noen grader ekstra ut av varmeapparatet.

Motoren vil bli litt fortere varm på vinterstid.

Den vil derfor ikke slite eller forurense like mye som en motor son trenger lengre tid på å oppnå arbeidstemperaturen sin.

Tror nok vi generellt har litt høyere fyringsutgifter her til lands enn i Tyskland, selv med bedre isolerte hus.

Vil derfor påstå at det blir mye kaldere her enn i Tyskland. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten med dette da? Blir vel kaldt i tyskland også? :?

Ikke så kaldt som her.

En vil få noen grader ekstra ut av varmeapparatet.

Motoren vil bli litt fortere varm på vinterstid.

Den vil derfor ikke slite eller forurense like mye som en motor son trenger lengre tid på å oppnå arbeidstemperaturen sin.

Tror nok vi generellt har litt høyere fyringsutgifter her til lands enn i Tyskland, selv med bedre isolerte hus.

Vil derfor påstå at det blir mye kaldere her enn i Tyskland. :P

Tyskere er bare generelt flinkere. Huset som ei venninne av meg fra Rostock bor i får fjernvarme fra kullkraftverket i nærheten, som faktisk ser ut som et atomkraftverk, hehe... I Kristiansand er det to bedrifter som produserer store menger spillvarme, Falconbridge og Elkem. De to fabrikkene produserer nok fjernvarme til å forsyne hele Kristiansand kommune og vel så det. Det er kun i den senere tid at de har begynt å bruke spillvarmen som oppvarming, og det kun til sentrum og høyskolen. Derfor har vi høyere fyringsutgifter!

Dessuten, i Rostock så har de kaldere vintre enn her på sørlandet i hvertfall...

Men, det var veldig o.t., men jeg hadde også 88 graders termostat før, og etter jeg skiftet den så ble bilen fortere varm og varmeapparatet ble bedre.

Og en ting til, når jeg skiftet termostat på min(e36) kostet det 250kr for termostaten. Når er termostaten i E46en til min bror gåen. 580kr(!!!) skulle de ha for den på BMW. Men man kan ikke kun kjøpe termostat lenger, neida... Må kjøpe huset og hele sulamitten. For no tull! Måtte bare få det ut, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...