shadow Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 skulle bytte bremseskivene på min 318 e36, tok av hjulet bremse calippern osv., men brako skrua som er igjen på skiva sitter bom fast, prøvde å slå på den med hammer osv, men den bare sparatt av da....., (den er ikke rund) Noen som har noen tips.... haster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Rustløser og/eller varme.. og prøve på ny. Blir den rund kan du finne frem Dremelen og lage nytt spor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Muttertrekker eller varme pleier å hjelpe hvis du har tilgang til det. Siste utvei er å løsne den med en meisel. Da lager du et passelig hakk i kanten på den og slår så den veien som den åpner. Du må da bytte skruen men den koster bare noen få kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 muttertrekker på den lille skruen som fester skiva kan du bare glemme. Og trur nok også du skal varme en god stund før det har noe for seg, og siden skruen er så liten (det er vel 5mm umbrako?) så tror jeg også meisel blir vanskelig. slagtrekker burde fungere! da får du press på skruen samtidig som du drar den rundt eller så kan du prøve med skralle og bits som passer, gjerne så kort bits som mulig og pass på å få godt press på skruen når du skrur, da blir den ikke så fort rund.. Blir den rund ville jeg laget et nytt spor i den, jeg pleier bare å skjære et spor med vinkelslipern og bruke en stor rett trekker. Jeg sleit med det samme på e30 og det endte med at jeg slo inn et torxbits, dette skar seg inn i kantene på den runde hullet og når jeg da brukte skralle så kom den, jeg har byttet ut alle sånne skruer til syrefaste... da blir alt mye enklere, prøv det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Jeg har skrudd ut mindre skruer enn dette med meisel. Husk at hodet på denne skruen er forholdsvis stort. Hvor får du tak i slike skruer i syrefast? Så vidt jeg husker er dette en spesialskrue som må kjøpes orginalt. Slagtrekker er et godt verktøy til denne jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Når du skal montere nye er det viktig og smøre de skruene godt med feks kobberpasta. Kobberpasta tåler masse varme. Er også viktig og ikke skru skruen så godt fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Det er ingen krav til å montere disse holdeskruene, så i værste fall kan du kappe av hodet på dem å drite i det som står igjen. De fleste Audiene og VW'ene blir levert uten disse. En del andre biler må de fjernes på for å få på eks. uorginale alu felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Jeg har skrudd ut mindre skruer enn dette med meisel. Husk at hodet på denne skruen er forholdsvis stort. Hvor får du tak i slike skruer i syrefast? Så vidt jeg husker er dette en spesialskrue som må kjøpes orginalt. Slagtrekker er et godt verktøy til denne jobben. Slike skruer "får" jeg på jobben, her har vi det meste av spesielle dimensjoner og de fleste skruene er hvertfall syrefast på min bil Alt utenom de som er skrudd i aluminiumsgjenger da selvfølgelig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå