Gå til innhold

lyset streiker på min e30


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

har en 85-modell e30 som parkeringslyset svikter på! har skiftet sikringer og pære, men det funker fortsatt ikke..

ikke noe tegn til dårlig kontakt eller noe heller... alt annet lys på bilen funker 100%, mn ikke parklyset..

hva er feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 85-modell e30 som parkeringslyset svikter på! har skiftet sikringer og pære, men det funker fortsatt ikke..

ikke noe tegn til dårlig kontakt eller noe heller... alt annet lys på bilen funker 100%, mn ikke parklyset..

hva er feilen?

Kanskje det er bryteren... det var det på min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først var det slik at baklyset og parklyset på venstre side ikke funket. så skifta jeg sikring! da virka baklyset ihvertfall, men det er ikke noe parklys framme, har skifta pære, og sjekket at det er jording og alt slikt... hvordan kan bryteren være ødelagt når parklyset funker på høyre side??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først var det slik at baklyset og parklyset på venstre side ikke funket. så skifta jeg sikring! da virka baklyset ihvertfall, men det er ikke noe parklys framme, har skifta pære, og sjekket at det er jording og alt slikt... hvordan kan bryteren være ødelagt når parklyset funker på høyre side??

Så lenge det er minst ett lys enten forran eller bak som virker når parklys står på er nok bryteren hel.

Viss da et eller flere lys ikke virker må du bare søke deg fram langs ledningsnettet å sjekke hvor det er strømbrudd.

Er dette tilfellet ville jeg først sjekket pæreholderene da ved å jorde mot karroseriet og sjekke om det kommer pluss til holderene.

Får du ikke strøm værken forran eller bak på en kurs, ville jeg målt rett på sikringsholderen til den kursen som var "helt død" og jobbet meg videre derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ta å måle hvor mange volt den får. får den over 12 v så er det noe annet en relet som er gåent. da må du finne et koblingsjema å se hva som gjør at den får 12 v.

Tror ikke den gir mere enn 12V da det er den styrken strømkilden (batteriet) vil levere på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

batteriet lever opp helt til 14v.

Ta ut lys pæren som du plages med. så tar du å ohm lednigen. med å på lys. vist du får kontakt i mens ikke lysene er på da er det lednings brud noen plass som kommer borti jord eller + alt etter kordan ledning som ligger borti noe. og vist ikke du får kontakt da er ledningen av i strømpen på ledningen eller kan var kontakten(komplingen) som har dårlig kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...