bigwill Skrevet Januar 10, 2006 Skrevet Januar 10, 2006 Nå er jeg ille ute. På vei hjem så stoppet min 90 520i-24V. Dette skjedde. 1. Først begynte ABS lampa å lyse gult. 2. Så merket jeg at vindusviskerene begynte å gå saktere. Da skjønte jeg at det var noe muffens med det elektriske. Jeg slo av alt som brukte strøm (varme/stereo/lys/vindusviskere) og begynte å be til høyere makter om at jeg skulle komme meg hjem. Deg gikk ikke. Bilen stoppet 2 km fra huset så da var det bare å begyne å ringe kompiser. Hva kan være galt? Det kom en "svidd gummi" lukt inni bilen mot slutten. Rett før den stoppet helt så sluttet alle instrumenter å virke, og hvis jeg ga for mye turtall så kvelte det bare motoren. Et minutt senere var det ikke sjans å holde liv i bilen. Nå er jeg rådvill!!!!. Alle tips mottas med takk
Ettertenning Skrevet Januar 10, 2006 Skrevet Januar 10, 2006 Eg tror kanskje dynamoen din har ¨gått til helvette eller batteriet, var det strøm på bilen får du til og kinne? eller er det heldt dødt?
bigwill Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Skrevet Januar 10, 2006 Nå er den helt død. Den har virket smertefritt heletiden før dette. Batteriet er ikke så veldig gammelt. Det er et varta batteri og ser veldig fint ut. Jeg har bare hatt bilen i 4 måneder og har ikke hatt problemer med størm før.
Hylland Skrevet Januar 10, 2006 Skrevet Januar 10, 2006 Samme som skjedde med meg på ein opelen eg hadde før. Temmelig sikker på at det er dynamoen... Kan jo hende det er bare å bytte børstene....
Ronny M Skrevet Januar 10, 2006 Skrevet Januar 10, 2006 Nå er den helt død. Den har virket smertefritt heletiden før dette. Batteriet er ikke så veldig gammelt. Det er et varta batteri og ser veldig fint ut. Jeg har bare hatt bilen i 4 måneder og har ikke hatt problemer med størm før. Mest sannsynlig så har dynamoen gått fyken, og du har kjørt batteriet tomt
Bimmerlars Skrevet Januar 10, 2006 Skrevet Januar 10, 2006 Tror "viftereima" de glepper jeg, siden det lukta svidd gummi. Da lader ikke batteriet siden dynamoen blir ikke drevet rundt
tomasb Skrevet Januar 10, 2006 Skrevet Januar 10, 2006 Farvel dynamo. Prøv sette batteri til lading, og så se om bilen starter. Starter den, så mål spenning forskjellen på når bilen sviv og er stoppet. Er spenninga lavere når bilen sviv, lader ikkje dynamoen
TBG.E30 Skrevet Januar 10, 2006 Skrevet Januar 10, 2006 Farvel dynamo.Prøv sette batteri til lading, og så se om bilen starter. Starter den, så mål spenning forskjellen på når bilen sviv og er stoppet. Er spenninga lavere når bilen sviv, lader ikkje dynamoen Ta av minuspolen til batteriet først. Kjedelig viss det er en kortsluttning og du gir det spenning i en 10-20 timer. Når du har ladet det opp vil du også merke om det kommer en liten gnist eller en stor en når du skrur fast minuspolen igjen.
bigwill Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Skrevet Januar 10, 2006 Tror "viftereima" de glepper jeg, siden det lukta svidd gummi. Da lader ikke batteriet siden dynamoen blir ikke drevet rundt hvis viftereima "glepper" vil bilen da også stoppe opp ? eller vil det være mulig å kjøre med den ? Hvordan sjekker jeg om viftereima er slapp?
Steffan C Skrevet Januar 10, 2006 Skrevet Januar 10, 2006 Har du sjekka reima til dynamoen?I og med at det lukta svidd gummi så står sikkert dynamoen din i sju steiner. Har du prøvd å dreie på den for hånd?
Ettertenning Skrevet Januar 10, 2006 Skrevet Januar 10, 2006 er nok ladings problem dette. enten dynamoen eller reima til dynamoen. tror ikkje du skal ta så tungt på dette, er verre ting som kunne skjedd, dynamo får du billi hos høggeren
sigklep Skrevet Januar 10, 2006 Skrevet Januar 10, 2006 På turen din hjem, lyste ladelampa i bilen? Hvis den ikke lyste er det mindre sansynlig at det er dynamoen.
bigwill Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Skrevet Januar 10, 2006 På turen din hjem, lyste ladelampa i bilen? Hvis den ikke lyste er det mindre sansynlig at det er dynamoen. Ladelampa lyste ikke. Dvs. jeg stoppet på ett busstopp midtveis og da kom litt "glød" i den, så slukket den igjen. Jeg kjørte videre og ca 8--10 min. senere så stoppet den helt. Det eneste varselslyset som kom var ABS'n (sikker på grunn av lav spenning)
tomasb Skrevet Januar 10, 2006 Skrevet Januar 10, 2006 Var det ikkje noe om at det er en dings som er koblet til ladelyset på E-34. Viss den røyk, så sluttet den å lade, uten noe varsel? En diode ellernoe? Men tror ennå det er dynamo/ladespenningsregulator som har tatt kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå