Gå til innhold

Hjelp - E34'n stoppet for en time siden


bigwill
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ille ute. På vei hjem så stoppet min 90 520i-24V.

Dette skjedde.

1. Først begynte ABS lampa å lyse gult.

2. Så merket jeg at vindusviskerene begynte å gå saktere.

Da skjønte jeg at det var noe muffens med det elektriske.

Jeg slo av alt som brukte strøm (varme/stereo/lys/vindusviskere) og begynte å be til høyere makter om at jeg skulle komme meg hjem.

Deg gikk ikke. Bilen stoppet 2 km fra huset så da var det bare å begyne å ringe kompiser.

Hva kan være galt? Det kom en "svidd gummi" lukt inni bilen mot slutten. Rett før den stoppet helt så sluttet alle instrumenter å virke, og hvis jeg ga for mye turtall så kvelte det bare motoren. Et minutt senere var det ikke sjans å holde liv i bilen.

Nå er jeg rådvill!!!!. Alle tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er den helt død. Den har virket smertefritt heletiden før dette. Batteriet er ikke så veldig gammelt. Det er et varta batteri og ser veldig fint ut. Jeg har bare hatt bilen i 4 måneder og har ikke hatt problemer med størm før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den helt død. Den har virket smertefritt heletiden før dette. Batteriet er ikke så veldig gammelt. Det er et varta batteri og ser veldig fint ut. Jeg har bare hatt bilen i 4 måneder og har ikke hatt problemer med størm før.

Mest sannsynlig så har dynamoen gått fyken, og du har kjørt batteriet tomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farvel dynamo.

Prøv sette batteri til lading, og så se om bilen starter.

Starter den, så mål spenning forskjellen på når bilen sviv og er stoppet.

Er spenninga lavere når bilen sviv, lader ikkje dynamoen :(

Ta av minuspolen til batteriet først. Kjedelig viss det er en kortsluttning og du gir det spenning i en 10-20 timer.

Når du har ladet det opp vil du også merke om det kommer en liten gnist eller en stor en når du skrur fast minuspolen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror "viftereima" de glepper jeg, siden det lukta svidd gummi. Da lader ikke batteriet siden dynamoen blir ikke drevet rundt

hvis viftereima "glepper" vil bilen da også stoppe opp ? eller vil det være mulig å kjøre med den ?

Hvordan sjekker jeg om viftereima er slapp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På turen din hjem, lyste ladelampa i bilen? Hvis den ikke lyste er det mindre sansynlig at det er dynamoen.

Ladelampa lyste ikke. Dvs. jeg stoppet på ett busstopp midtveis og da kom litt "glød" i den, så slukket den igjen. Jeg kjørte videre og ca 8--10 min. senere så stoppet den helt. Det eneste varselslyset som kom var ABS'n (sikker på grunn av lav spenning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikkje noe om at det er en dings som er koblet til ladelyset på E-34.

Viss den røyk, så sluttet den å lade, uten noe varsel?

En diode ellernoe?

Men tror ennå det er dynamo/ladespenningsregulator som har tatt kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...