Gå til innhold

Spørsmål om serviceintervall E34

Psyfoon
 Share

Anbefalte innlegg

Da nærmer det seg oljeservice. Er bare 1 grønn lampe igjen som lyser. I tillegg så har jeg gått gjennom serviceheftet og sett at sist service var inspection 1 ved 175.000km. Det jeg nå lurer på, er om oilservice og inspection alltid kommer samtidig? Ifølge mine beregninger utifra serviceintervallene tidligere, så har det gått ca. 30-34.000km mellom hver inspection og ca. 10.000km mellom hver oljeservice. Det betyr at oljeservicen vil komme på ca. 202.000km og inspection 2, som nå står for tur, vil komme på ca. 207.000km. Fungerer serviceindikatoren slik at den fremskynder inspection2 for å komme samtidig som oljeservicen eller fungerer disse uavhengig av hverandre slik at jeg først tar vanlig oljeservice og kjører 5.000km til og så blir det inspection2?

Bilen, som er en 1995mod 525td har nå rullet mer eller mindre nøyaktig 200.000km :)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer serviceindikatoren slik at den fremskynder inspection2 for å komme samtidig som oljeservicen eller fungerer disse uavhengig av hverandre slik at jeg først tar vanlig oljeservice og kjører 5.000km til og så blir det inspection2?

Øhh.. Inspection I og II inkluderer da (selvsagt?) oljeskift. Dvs, oljeservice er kun oljeskift, inspection-ene er oljeskift + diverse annet.

Så da fungerer det slik: oljeservice - inspection I - oljeservice - inspection II - oljeservice osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...