Jungel Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Hjeeeeeelp!!! Bilen min står på gårdsplassen og rikker seg ikke verken frem eller tilbake! I noen dager har jeg merket at dødgangen på clutchen har blitt større og større. Nå er den (nesten) hele veien og jeg får ikke bilen i gir! Jeg ANER rett og slett ikke hva det kan være.. Jeg har ikke kjørt (så) hardt med den og clutchen er under et halvt år gammel.. Alikevel vil ikkenoe fungere.. Er det jeg som har glemt å fylle på noe, eller kommer det en smell i lommeboka mi snart? Setter VELDIG stor pris på svar fra diverse bilkyndige der ute.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Får du satt den i alle gira da? Kan være at clutchen din har gått men da har du og sannsyneligvis også tatt svinghjulet ditt hvis du har gått så langt at den ikke går i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jungel Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 Får ikke satt den inn i et j****a gir så lenge motoren går.... Jeg prøvde å sette den i et gir når før jeg fyra opp motoren. Det gikk... men det gikk ikke så langt.. og omtrent rett inn i en hekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 sjekk om det er nokk cluch veske i beholderen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Sidan det går å sette bilen i gir når motoren står, vil eg tru girkassen er i orden...problemet ligg nok i clutchen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jungel Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 Hva er clucht på TYSK?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Kupplung Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Prøv å sett den i gir uten å trykke inn clutchen. Hva skjer da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jungel Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 ... da begynner turtallet drastisk å synke, høres ut som bilen kveles.. Det er vel egentlig det samme om jeg har clutchen inne eller ute.... Eneste gangene jeg får gira er hvis motoren ikke går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 tror nok det er clutch pumpa som har gått til deg. sei det gikk med en gang nesten. du sa jo at du fikk jo bare meir og meir sig så da tror e nok det er clutch pumpa din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jungel Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 Og hvor mye penger må jeg ut for å fixe det problemet? Haff...kjett daaa.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 clutch pumpa. http://www.motortechnik.no koster den 1,066,25 kr http://www.gsbildeler.no/ koster den 1,306.25 kr Varenr: 21521155425 men på gsbildeler kan du få kjøpt repp sett. koster 532.43kr varenr: 21521158144 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 hadde et lignende problem på en bil jeg hadde, der rant cluch vesken ut. var ett lite hull på en slange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Hadde samme problemet på gamlebilen min.....pedalen gikk rett i gulvet. Da var det clutch pumpen som måtte byttes. Vet ikke hvordan det er på e36'n, men på e30 var det et helvette å bytte den (noen som sa at jeg måtte av med noen motorfester for å tilte hele motoren...tosker) Greide det heldigvis uten å møtte gjøre det Men uansett, et lite tips(hvis lufteskruen sitter på selve pumpen); ikke skru lufte skruen for hardt til, den tåler ingen ting, sparer deg for mange timers arbeid hvis du er litt forsiktig med den. edit: så at de hadde en brukt på gs til 625,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Har hatt det problemet maaaange ganger. I mitt tilfelle har det vist seg at det er væske som er problemet, kombinert med stooore tempratursvingninger. Hvis det ble ordentlig kaldt en natt gitt pedalen i bånn om morran. Fyll på mer bremsevæske, la bilen gå en stund. Om det ikke er bedre. Start bilen på gir og kjør en tur (treffer giret på riktig turtall men OBS! skadelig for kassa). Løste i hvertfall mine problem. Tipper slangen var morken. Fikk aldri tid til å sjekke det før jeg vraka den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå