Gå til innhold

Clutch eller girproblemer.. Er ikke sikker


Jungel
 Share

Anbefalte innlegg

:oops: Hjeeeeeelp!!! Bilen min står på gårdsplassen og rikker seg ikke verken frem eller tilbake! I noen dager har jeg merket at dødgangen på clutchen har blitt større og større. Nå er den (nesten) hele veien og jeg får ikke bilen i gir! Jeg ANER rett og slett ikke hva det kan være.. Jeg har ikke kjørt (så) hardt med den :lol: og clutchen er under et halvt år gammel.. Alikevel vil ikkenoe fungere.. Er det jeg som har glemt å fylle på noe, eller kommer det en smell i lommeboka mi snart? Setter VELDIG stor pris på svar fra diverse bilkyndige der ute.... :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på gamlebilen min.....pedalen gikk rett i gulvet.

Da var det clutch pumpen som måtte byttes.

Vet ikke hvordan det er på e36'n, men på e30 var det et helvette å bytte den (noen som sa at jeg måtte av med noen motorfester for å tilte hele motoren...tosker)

Greide det heldigvis uten å møtte gjøre det :P

Men uansett, et lite tips(hvis lufteskruen sitter på selve pumpen); ikke skru lufte skruen for hardt til, den tåler ingen ting, sparer deg for mange timers arbeid hvis du er litt forsiktig med den.

edit: så at de hadde en brukt på gs til 625,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det problemet maaaange ganger. I mitt tilfelle har det vist seg at det er væske som er problemet, kombinert med stooore tempratursvingninger. Hvis det ble ordentlig kaldt en natt gitt pedalen i bånn om morran. Fyll på mer bremsevæske, la bilen gå en stund. Om det ikke er bedre. Start bilen på gir og kjør en tur (treffer giret på riktig turtall men OBS! skadelig for kassa). Løste i hvertfall mine problem. Tipper slangen var morken. Fikk aldri tid til å sjekke det før jeg vraka den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...