Gå til innhold

automat problemer E34


haakon
 Share

Anbefalte innlegg

Kassa henger noen ganger fra D-N og inn i revers. Føler en liten "pause" når man holder jevn gass på 2gir, slipper og så gir gass med en gang. Er litt hard nedgiring ved full kick-down (er bare jeg som kjenner et lite rykk-sambo synes kassa veksler smooth)....

dro innom mitt lokale BMW verksted og spurte hva de trodde problemet var-for mye olje etc og fikk til svar at lamellene sikkert var slitt og at kassa måtte byttes.Reparerer ikke aut,bare bytter til nyoverhalt til den nette sum av 40.000. men når disse symptomene ikke kommer hele tiden er det slitasje da? ville det da ikke være sånn hele tiden? 40 løk er mer enn hva jeg kan greie så da må jeg nok selge fort som fy før kassa streiker - men det var da dårlig holdbarhet på kassa? 13år og 137000km?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok høres ut som automat kassen din rykker snart. Holder selv på med en 525tds som det er byttet automat på, 190000km. Har hørt at automaten på BMW kan ryke på rundt 200000. Har du sjekka oljemengde, for det kan kansje berge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettop skifta på 135000. mb som jeg hadde med aut. røska som fy fra 2 til 3 men der var det kardangen visstnok. gikk 50.000 uten stress alikevel. er det værdt å skifte eller best å selge mens den enda går?

automatservice tar bare MB..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Reithan Bil i Molde fikk jeg opplyst ca.20.000,- inkl. arbeid for overhalt kasse. Da er kassen som "ny" påstår de, og gir 1års garanti. Synes ikke det er så ille egentlig.

Min har rullet nesten 300.000. Eneste problemet er at den har litt for høyt trykk på lamellene. Bilen er litt for ivrig til å komme igang.

Merker ingenting hverken på kickdown, treg respons eller noe slikt. Virker greit, og Reithan anbefalte meg å vente. Ikke sikkert den ryker de neste 200.000 heller sa de.

Kan ikke være så "pettimeter" på en så gammel bil mente de. Forøvrig så har jeg fått meget god service hos Reithan. Aldri sjokkregninger, og de ringer om de finner noe. Spør om jeg vil fikse selv, eller om de skal gjøre det for meg. Slik det skal vær synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre. er ikke så ille egentlig,men er litt pedant også. er ikke så lett å vite hvordan kjerra skal gå eller høres ut når man ikke har noe å sammenlikne med. vurderer sterkt å oppsøke en som er til salgs for å prøve,men er jo litt skunkete det :oops:

får avente automaten og se om det blir værre så får vi se om jeg ikke utforsker molde,men det er sabla langt (eller usentralt som jeg pleier å si)

bekymrer meg mest for reg kjedet som jeg forstår er svakt som en syltetøystrikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke vært skiftet reg.kjede på min enda :o

Reiser mye, og i Bergen pratet jeg en del med en lykkelig Taxi sjåfør. Han hadde byttet ut sin Mercedes med E39 tsda. Det var den billigste taxi han hadde hatt når det kom til servicekostnader (hadde kjørt siden 80tallet engang).

Men de var dyrere i innkjøp sa han. Mente han sa at han måtte ut med mere enn 150.000 ekstra for BMW`en kontra 220Cdi. Det er grunnen til at så få velger BMW sa han.

Han hadde en litt morsom måtte å sammenligne på. Sa at det var å gå fra en Chesterfield sofa til dyreste Ekornes. Chesterfield er, som Ekornes, pent og gir inntrykk av masse kvalitet og luksus. Foskjellen ligger i opplevelsen!!! Ikke tvil om hva som gir best feeling, time etter time.

Nå kjørte han en nyere 525d, og skulle neste gang også ha BMW. Muligens 520d om automat skulle bli tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...