Nils Jørgen Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Har en 94.mod 540iA på handen i Sverige. Veldig godt utstyrt! bl.a el.skinnseter og ratt med minne. Bilen har rullet 320000km men eieren påstår at motor og gear er i perfekt skick. Prisen er for øyeblikket 30000,-SEK Bilen er ikke så strøken utvendig,men det gjør ingen ting da jeg har tenkt å bruke det som donorbil til min 520iA. Hva tror dere? noe å satse på? Har hørt de motorene der skal gå langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Syns 320.000km var ganske langt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 bare et spørsmål... siden du skal bruke den som donor.. unngår du da alle de ekle avgiftene som man ellers måtte ha betalt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 bare et spørsmål... siden du skal bruke den som donor.. unngår du da alle de ekle avgiftene som man ellers måtte ha betalt ? Jau,må egentilg betale moms av kjøpsummen når bilen tas inn til Norge,men det blir jo veldig lite. Hva kjøpsummen er kan jo ogå sjongleres litt med Finnes sikkert andre måter også vist man vil slippe alt av avgifter. Dem om det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 320.000 km er litt då..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 jeg har lite peil på BMW V8'ere... men etter hva jeg har hørt så var det et spesiellt problem med de 4,0 liters V8'erne... husker ikke hva det dreide seg om... men det er sikkert noen her som vet hva jeg prater om og som kan utfylle mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 "Lyckad och slitstark motorkonstruktion. Finns dock ett par svaga punkter att kontrollera. Oljepumpsbultarna brukar lossna med tiden pga. vibrationer som uppkommer i motorn under drift. Har man nyligen köp en V8 så bör man snarast möjligt se till att få oljepumpsbultarna kontrollerade och åtdragna. Görs lämpligen i samband med en service. Svag punkt nr 2 är läckande insugsmembran, och ger symptom som vibrationer och ojämn tomgång. Själva membranet kostar ca 600 kr på BMW och tar ca 3h att byta för en van mekaniker. Svag punkt nr 3 heter läckande ventilkåpspackning, och upptäcks ofta i samband med byte av tändstift. Finns det olja kring hålet där stiften sitter så är det med stor sannolikhet ventilkåpspackningen som har börjat läcka. Ett problem som både är billigt och enkelt att åtgärda." Autopower.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Syns ikke 320 er langt. ikke visst den er holdt bra me oljeskift og slikt. Og det tror jeg den er siden de fleste som har større maskiner under pansret som regel tar bedre vare på sin motor enn den "vanlige" mann i gata. Men nå har jeg aldri hatt problemer med å kjøpe biler som er godt langt. Hadde for noen år tilbake en 735i e23 som var gått over 400tusen. Og siste passat tdi en min var gått 330tusen uten et feilpekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 Bilen virket langkjørt,for setene så veldig pene ut. Ellers var bilen helt orginal utvendig. Ganske stygg faktisk,men det er bare positivt i denne sammenheng! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå