Gå til innhold

Turbo på bmw 518i E28

Beams
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, siden jeg har fått tak i en haug med gratis deler fra en audi 1.8t har jeg tenkt å bygge turbo på vinterbila ;D Men siden dette er første gang, trenger jeg litt hjelp :)

turboen er av typen K03, med oljekjøling. Hvor skal jeg ta oljen fra? Noen mulighet til og hente den ved oljefilteret?

Hvor skal jeg ta vakumet til dumpventilen? Finnes det noen eksisterende slanger som kan brukes?

Og hvordan stiller jeg opp bensintrykket på bilen?

Lurer også litt på hvordan bilen vil reagere på overtrykket, noe annet som må stilles inn?

Mvh Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen du har valgt er veldig liten, begynner tidlig å lade da, det er jo en fordel. Smøring(og kjøling) tar du fra oljetrykksgiveren, få ett T-stykke som du tar uttak fra. Returen skal inn i bunnpanna over oljenivået. Dumpventil tar du fra innsugsmanifolden, ventilen settes på trykksiden. Men du må minst ha progressiv bensintrykkregulator eller ekstra bensininnsprøytning. Intercooler selvfølgelig og kanskje en elektronisk tenningssenker. Så må du legge om oljeåndinga fra motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey den er grei :) Hvor ligger oljetrykksgiveren? Hvilke gjenger er det? Intercooler har vi skaffet ;) Skal få skaffet en progresiv bensintrykkregulator. :) men siden dette ikke skal koste mye orker jeg ikke kjøpe tenningssenker. Noen annen måte å senke tenningen litt på?

Mvh Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

OKey nå er skruinga igang ;) Har begynt med endel demontering! Skal legge opp oljen til turboen nå. Oljefilter er skrudd av osv. Men finner ikke oljetrykksbryteren? Hvor sitter den i forhold til oljefilteret? Bilder hadde vært kjekt det å :)

Mvh Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hmm, ting osv er montert nå og funker bra, merker godt att bilen går mye bedre, men får så lite utslag på turbotrykksmålern :S Går det an og bruke vakumslangen som går inn på vakumklokka på fordelern til turbotrykksmåleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...