Beams Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 Heisann, siden jeg har fått tak i en haug med gratis deler fra en audi 1.8t har jeg tenkt å bygge turbo på vinterbila ;D Men siden dette er første gang, trenger jeg litt hjelp turboen er av typen K03, med oljekjøling. Hvor skal jeg ta oljen fra? Noen mulighet til og hente den ved oljefilteret? Hvor skal jeg ta vakumet til dumpventilen? Finnes det noen eksisterende slanger som kan brukes? Og hvordan stiller jeg opp bensintrykket på bilen? Lurer også litt på hvordan bilen vil reagere på overtrykket, noe annet som må stilles inn? Mvh Lasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Noen som har peiling ? Mvh Lasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbraen Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Turboen du har valgt er veldig liten, begynner tidlig å lade da, det er jo en fordel. Smøring(og kjøling) tar du fra oljetrykksgiveren, få ett T-stykke som du tar uttak fra. Returen skal inn i bunnpanna over oljenivået. Dumpventil tar du fra innsugsmanifolden, ventilen settes på trykksiden. Men du må minst ha progressiv bensintrykkregulator eller ekstra bensininnsprøytning. Intercooler selvfølgelig og kanskje en elektronisk tenningssenker. Så må du legge om oljeåndinga fra motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Okey den er grei Hvor ligger oljetrykksgiveren? Hvilke gjenger er det? Intercooler har vi skaffet Skal få skaffet en progresiv bensintrykkregulator. men siden dette ikke skal koste mye orker jeg ikke kjøpe tenningssenker. Noen annen måte å senke tenningen litt på? Mvh Lasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 fjerne vekter i fordeler, fjerne vakumslange fra innsug til fordeler og kjør fast tenning! dette vil funke, men jeg vil anbefale på det sterkeste å kjøpe tenningsforskyver, jeg brukte microdynamics sin og det funka ypperlig på min gamle motor Tenningsbank er det verste du kan få på en turbomotor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2006 OKey nå er skruinga igang Har begynt med endel demontering! Skal legge opp oljen til turboen nå. Oljefilter er skrudd av osv. Men finner ikke oljetrykksbryteren? Hvor sitter den i forhold til oljefilteret? Bilder hadde vært kjekt det å Mvh Lasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2006 Ingen som vet hvor den sitter? finner den ikke Noen andre plasser jeg eventuelt kan ta oljen ifra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 Den sitter bak ved fordeleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2006 Woho fant den ;D Elsker deg <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 æsjda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2006 Hmm, ting osv er montert nå og funker bra, merker godt att bilen går mye bedre, men får så lite utslag på turbotrykksmålern :S Går det an og bruke vakumslangen som går inn på vakumklokka på fordelern til turbotrykksmåleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 Noen som vet om denne slangen kan brukes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Kommer ann på om slangen kommer fra før eller etter gass spjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beams Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 Ahh okey, Noen andre slanger jeg kan koble på, som er bak spjellet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 OT: Kan noen forklare meg hvorfor man må forskyve tenning ved turbokonvertering? Har skjønt at det oppstår tenningsbank, men hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå