Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, siden jeg har fått tak i en haug med gratis deler fra en audi 1.8t har jeg tenkt å bygge turbo på vinterbila ;D Men siden dette er første gang, trenger jeg litt hjelp :)

turboen er av typen K03, med oljekjøling. Hvor skal jeg ta oljen fra? Noen mulighet til og hente den ved oljefilteret?

Hvor skal jeg ta vakumet til dumpventilen? Finnes det noen eksisterende slanger som kan brukes?

Og hvordan stiller jeg opp bensintrykket på bilen?

Lurer også litt på hvordan bilen vil reagere på overtrykket, noe annet som må stilles inn?

Mvh Lasse

Skrevet

Turboen du har valgt er veldig liten, begynner tidlig å lade da, det er jo en fordel. Smøring(og kjøling) tar du fra oljetrykksgiveren, få ett T-stykke som du tar uttak fra. Returen skal inn i bunnpanna over oljenivået. Dumpventil tar du fra innsugsmanifolden, ventilen settes på trykksiden. Men du må minst ha progressiv bensintrykkregulator eller ekstra bensininnsprøytning. Intercooler selvfølgelig og kanskje en elektronisk tenningssenker. Så må du legge om oljeåndinga fra motoren.

Skrevet

Okey den er grei :) Hvor ligger oljetrykksgiveren? Hvilke gjenger er det? Intercooler har vi skaffet ;) Skal få skaffet en progresiv bensintrykkregulator. :) men siden dette ikke skal koste mye orker jeg ikke kjøpe tenningssenker. Noen annen måte å senke tenningen litt på?

Mvh Lasse

Skrevet

fjerne vekter i fordeler, fjerne vakumslange fra innsug til fordeler og kjør fast tenning! dette vil funke, men jeg vil anbefale på det sterkeste å kjøpe tenningsforskyver, jeg brukte microdynamics sin og det funka ypperlig på min gamle motor :wink:

Tenningsbank er det verste du kan få på en turbomotor [-X

  • 1 month later...
Skrevet

OKey nå er skruinga igang ;) Har begynt med endel demontering! Skal legge opp oljen til turboen nå. Oljefilter er skrudd av osv. Men finner ikke oljetrykksbryteren? Hvor sitter den i forhold til oljefilteret? Bilder hadde vært kjekt det å :)

Mvh Lasse

  • 4 weeks later...
Skrevet

Hmm, ting osv er montert nå og funker bra, merker godt att bilen går mye bedre, men får så lite utslag på turbotrykksmålern :S Går det an og bruke vakumslangen som går inn på vakumklokka på fordelern til turbotrykksmåleren?

Skrevet

OT: Kan noen forklare meg hvorfor man må forskyve tenning ved turbokonvertering? Har skjønt at det oppstår tenningsbank, men hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...