Gå til innhold

diff e30

TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Se va jeg fant !!!

Do I have a LSD on my car?

The diff housing has a tag on it, and if it is a LSD, it has the letter "S". You can jack up one of the rear wheels and leave the handbrake off and the transmission in neutral. If the diff is LSD, it must have some preload. That means that the wheel will resist being turned. On my car the necessary torque is about 45 Nm (33 lb-ft).

You can also notice the diff from the drivers seat. The LSD will allow you to leave two black streaks on the tarmac as opposed to open diffs that only leave one. You can also sustain powerslides for as long as you wish with an LSD, while the open diffs will end up spinning only on the inner rear wheel. This makes it as good as impossible to do donuts.

Så da kan man spinne på begge bakhjula med LSD !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er utvekslinga org. på en std. 325i 86m ?? Er 3.73 litt lav utveksling ??

!! Vil jeg kunne spinne på begge bak hjula me den diffen ??.

Jeg har en standard 25% diffbrems fra 325 på min bil, der er utvekslinga 3.64. Med en utveksling på 3,73 vil du ha litt bedre akselerasjon og litt lavere topphastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har en standard 25% diffbrems fra 325 på min bil, der er utvekslinga 3.64. Med en utveksling på 3,73 vil du ha litt bedre akselerasjon og litt lavere topphastighet.

Du vill vell få høyere topp fart å dårligere aks !!

Finnest det ikke en kalkulator på nette der du kan regne ut det. Menner jeg har sett det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...