Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skattelistene jah.. aaah.. Smart triks :P Hadde jeg aldri tenkt ut selv. Sa han har hatt bilen i 5 år, så da var han vel rundt regna 25 da når han kjøpte den.

Syns bilen virker bra jeg å, en av de mer lovende 325i 'ene jeg har sett,og jeg har leita endel i det siste.

btw: tusen takk for alle meninger/råd jeg har fått til nå. Vært til stor hjelp, og når jeg får svar fra så erfarne folk som jeg ser har svart her, så vet jeg at det ikke er ett dumt kjøp. tnx

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Og velkommen til trådstarter forresten. Kondolerer med gamlebilen..

Synes den 325en så bra ut, og kmstanden er jo til å stole på, det eneste er at den så ganske matt ut i fronten. Menmen, det er vel noe man må regne med på en bil som har passert 200kkm. Og ikke minst så kan bilder lyve..

Skrevet
en fyr som styler bilen sin slik kjører den vel neppe så veldig pent... ?

kanskje flåsete å si.. men det er min teori rundt rånerbiler..

..forstår godt kva du meiner Håkon, men det er ikkje nødvendigvis ein automatikk i dette. Eg kjenner fleire som stylar utan å herje.

Bilen såg bra ut den, og velkommen til forumet! :)

Einig i dette... Kjenner mange som berre likar å ha ein rå bil og køyra forsiktig og tar meget godt vare på den... Dei herjar ikkje noko særlig, men dei gir på litt av og til... Men kva BMW motor er det som ikkje tåle 140km/t?

Skrevet
hva F... har det å si åssen bilen er kjørt ?? så lenge bilen er bra!!

I Sverige hos Volvo testkøyrer dei bilene så hardt, at når dei har gått 50.000km, så tilsvarer det 200.000km... Men ka har det å sei, så lenge bilen ser bra ut????

:roll:

Skrevet

Må jo regne med at han mener at så lenge bilen er i bra stand, spiller det ingen rolle hvor hardt den er kjørt. Hvis alt av slitedeler er bytta jevnlig, og i tillegg deler som får juling under hardkjør også er bytta, så er det jo det samma åssen bilen er kjørt. Sånne biler kan jo være i bedre stand enn en rustholk, av en bmw, som ikke har hatt reg.reim bytte på 80' km, og alle oljeskift er utført med olje fra europris som koster 10 kroner litern. Fyller ikke den olja på gressklippern engang. Da er jo den bilen i dårligere stand antageligvis.

Og at den ser bra ut er ganske viktig, ikke nødvendigvis på styling, felger osv, men rust. Rust er bilkreft. Du kan jo regne ut hvor mye rust du får fiksa for det du må betale for en girkasse med 100 000 km på baken. Tragisk lite rust en får fiksa for 10 000 kr.

Ang. den bilen som er til salgs i forumet her, kan ikke finne noen km. stand på den. Har sett mange av den typen der, og min erfaring de 2 siste uekene er at disse bilene har gått langt. En bil til 200 000 km kan jeg gå med på å kjøpe, men syns 250 000 km er litt langt.

Skrevet

Kjøre fort er ikkje alltid det samme som å kjøre hardt.

Eg har vel kanskje en litt inspirert kjørestil til tider, men mine biler er og mer velholdt og ivaretatt enn gjennomsnittet.

Min er brukt litt mer, men fremdeles i bedre stand og ett bedre kjøp enn tilsvarende bile ren del av kameratene mine har. De har kjøpt noe de likte å se på og bare kjørt med det og gjort det mest nødvendige...

Det er eieren det kommer an på. En orgianal Toyota kan enten være ett vrak eller en perle. Det kommer an på eieren, hans interesser, bruk, vaner, entusiasme osv osv....

Ringe eier eller reise og se på den er vel den eneste måten å få en pekepinn på hvordan ting er blitt behandlet..

Skrevet

Jeg har en teori, som jeg ikke helt _TØR_ å stole på selv :P At de som har en slik bil (som er morsom å kjøre) og styler den, er folk med bilintresse over snittet. Disse er ofte "glad" i bilen, og vedlikeholder den godt. -- Uansett er vel en naf-test gull verdt?

-Krissa

Skrevet
Jeg har en teori, som jeg ikke helt _TØR_ å stole på selv :P At de som har en slik bil (som er morsom å kjøre) og styler den, er folk med bilintresse over snittet. Disse er ofte "glad" i bilen, og vedlikeholder den godt. -- Uansett er vel en naf-test gull verdt?

-Krissa

Bra resonemang 8) Enig med deg

Skrevet

hva menes egentlig med "hardt" kjørt???? jeg har ingen problem med å kjøpe bil av de som folk flest mener har kjørt bilen sin "hardt". hvis folk tror det er noe bedre å kjøpe en nedsota bestefarskjørt som kun er over 2000 rpm på iskald motor når den skal løses må tenke om igjen.

mange sinnsyke meninger om hvordan man skal kjøre bilen sin ute å går.er tross alt en grunn til at rødmerkinga begynner på rundt 6000 og ikke 3000 :wink:

etter driten er varm kan man gjøre hva faen man vil..... i tyskland ligger til og med fiat puntoene jevnt i 160 på motorveien(og det er mer enn de skal gå) hva er vitsen med å kjøpe en 325 hvis man ikke skal bruke den egentlig?

motoren tåler det meste,stort sett er det kjørestilen til enkelte som tar knekken på drivverket. finnes noen som rett og slett ikke eier teknisk innsikt og rører runt med gir og gass som om det var ei grautsleiv :evil:

men dette merker man fort når man prøver bilen.

Skrevet

Tror på en måte alle er litt enig her. Føler hvertfall at jeg kan se litt av mine egne meninger i omtrent alle innlegg her, og det LIKER jeg.

At en bil er bestefarskjørt trenger ikke nødvendigvis være bra! slike biler har SPIST clutch i flere år. Min egen bestefar pleide å få seg ny clutch annenhvert år. vannvittig slitasje. dessuten er jo som regel dekkene så morkne og gamle, selv om mønsterdybden er like stor. Kom ikke her å si trafikksikkerhet når dekket er så morkent at så fort jeg drar bilen opp i 150 km/t så revner de. Som regel kommer disse bilene på noen originaler stålfelger å. Noen her inne mumla også om nedsoting.

Men mitt aller beste poeng gjenstår. har NOEN av dere NOENGANG sett en gammal mann stå å polere en bil. Og her snakker vi rubbing, polering, lakkforsegling og de sprøeste tar jo på en dråpe voks også. Selv nøyer jeg meg med rubbing og polering, MINST 4 ganger i året. Det er snakk om en 5-6 timers jobb hver eneste gang. Har fortsatt til gode å se bestefar gjøre DET ass. En vesentlig grunn til at jeg gjør det er at de salter veiene her oppe. Grunn nok egentlig. Og om sommern er det så enkelt som at jeg elsker følelsen man får når man drar hånda over en nypolert bil.

Det er viktig å være klar over de kreftene som er i sving når man har masse hestekrefter i bilen, og dermed også ta litt hensyn til det når man skal kjøpe en sånn bil. Men som jeg skrev ovenfor, Prøv å tenk litt på hvor lite rust man egentlig får fjernet til verdien av en brukt girkasse som har gått 100 000. Eller foringer. Eller drivaksel. Eller kardang.

Skrevet

min coupe ble det brukt nærmere 80.000,- på gjennomført lakk,felger,styling og småtrim til motor(200hk+++) men jeg behandla bilen som min egen lille baby fordi.. er ikke interessert i og rasere hele bilen etter at den har blitt påkosttet så mye. vil si at det er mye lettere og griskjøre og herje med en kliss original bil som er matt i lakken og har litt andre kosmetiske feil etc..

men er bilen fulgt opp så er det jo ikke noe problem..motorene tåler en god del.

Skrevet

BMW er jo kjøreglede, og de fleste som kjøper BMW, gjør det fordi de ønsker kjøreglede og kjører nok generelt hardere/fortere enn f.eks Toyota eiere.

Toyota skryter jo på seg at de har lite feil og sånn, og de har de også, men se på hvem som kjører dem. Hadde en 50 år gammel dame kjørt BMW, aldri vært over 70 km/t og alltid kjørt pent og pyntelig hadde denne også gått 250 000 uten en eneste feil.

Men sånn er det ikke. Vi som har BMW kjører nok litt anderledes enn Toyotaførere, og derfor bør man nok NAF teste ja. Selv om jeg ikke gjorde det når jeg kjøpte min, og det angrer jeg på.

Skrevet
Toyota skryter jo på seg at de har lite feil og sånn, og de har de også, men se på hvem som kjører dem. Hadde en 50 år gammel dame kjørt BMW, aldri vært over 70 km/t og alltid kjørt pent og pyntelig hadde denne også gått 250 000 uten en eneste feil.

En annen sak er at Toyota har hatt mange "silent callbacks".. altså byttet deler under servicer uten at eierne har visst det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...