jarli Skrevet Januar 12, 2006 Share Skrevet Januar 12, 2006 Nå har jeg endelig fått montert lyktene mine.. Jeg har alltid hatt lyst på sorte angeleyes på bilen min..På den "første" versjonen brukte jeg persiennestenger og dioder (10 000mCa), men jeg ble aldri helt fornøyd med lyset i ringene. Så jeg bestemte meg for å bestille "skikkelige" ringer. Da jeg fikk disse, passet de (selvsagt )ikke i de gamle lykteglassene.. Dessuten bommet jeg på målene, da jeg skulle lage den sorte innmaten til fjernlyktene.... Da fant jeg ut at sorte klarglasslykter må jo blir bra Så jeg fikk den lokale glassmesteren til å skjære nye lykteglass til meg.(disse var i vanlig glass, men jeg skal bestille nye i herdet glass). Og etter mye arbeid fikk jeg dem på bilen.. Her er noen bilder (skal prøve å få noen av bilen i dagslys i morgen) Jeg klarte å ødelegge en ring, men jeg skal prøve å få tak i en ny.. før: Fjernlys Uten "sort kryss" Jeg må nok gå til anskaffelse av xenon-lykter..Ser litt corny ut med "gulhvitt" lys, og hvite ringer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Najs,najs! Xenon lykter anbefales på det varmeste.. Fikk meg mine på ondag, å fy hvor dem lyser! Nydelig blått lys med lilla-skjær... oyeah! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Ser bra ut jarli, men var vanskelig å se på de mørke bildene. Hva brukte du til å lime glassene med? Hvordan var det å få av de gamle? Najs,najs! Xenon lykter anbefales på det varmeste.. Fikk meg mine på ondag, å fy hvor dem lyser! Nydelig blått lys med lilla-skjær... oyeah! Hvor mange K? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Fine lykter, enda finere bil og NYDELIG valg av farge!! En stilren og clean bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Ser bra ut jarli, men var vanskelig å se på de mørke bildene. Hva brukte du til å lime glassene med? Hvordan var det å få av de gamle?Najs,najs! Xenon lykter anbefales på det varmeste.. Fikk meg mine på ondag, å fy hvor dem lyser! Nydelig blått lys med lilla-skjær... oyeah! Hvor mange K? Ja..Er litt spent selv..Jeg har ikke sett bilen med lyktene på i dagslys enda. hehe Kommer sikkert til å legge ut bilder i løpet av dagen.. Jeg har limt lyktene med sikaflex og araldit..Jeg har brukt o-ring som pakning mellom glass og reflektor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 bilder i dagslys: Ja jeg skal vaske bilen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Pent syntes jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Prikken over i´en de ringene der Ble virkelig pent synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 jepp det ble veldig vakkert. Godt jobbet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Det så veldig bra ut ja.. Er dette slike "e-bay"-ringer? CCFL (eller hva de nå heter)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Ble veldig bra dette da Jarli, du må jo nesten lage en DIY om dette du og legge det ut her . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2006 Takk for alle svar! Jeg må nok demontere dem igjen snart...Det er nok bare et spørsmål om tid før de sprekker, siden jeg har brukt vanlig glass..Disse skal byttes ut med herdet glass.. Så nå må jeg prøve å få tak i noen orginale lykter som jeg kan ha i mellomtiden Det så veldig bra ut ja.. Er dette slike "e-bay"-ringer? CCFL (eller hva de nå heter)? Ja det er CCFL ringer som jeg har kjøpt fra Anders Heie (a-g-heie@online.no).. Han kan anbefales, god service.. Det går sikkert an å finne billigere på e-bay, men jeg synes det var likegreit å bestille fra Norge.. Ble veldig bra dette da Jarli, du må jo nesten lage en DIY om dette du og legge det ut her . Kan sikkert gjøre det en gang De største problemene er nok å få åpnet lyktene (uten å knuse lykteglasset), og å lage "krysset" i fjernlyktene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Hvor mye koster de ringene hos han Anders, og har det krysset i fjernlyset noe funksjon . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2006 Hvor mye koster de ringene hos han Anders, og har det krysset i fjernlyset noe funksjon . Ringene kostet 1000kr tror jeg.. Det sorte krysset i fjernlykta gir et sort gjenskinn i reflektoren--> lykta ser sort ut, uten at det går nevneverdig ut over lyset.. Jeg fikk faktisk mye bedre lys med de nye lyktene.. Sort kryss: Blankt kryss: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Er veldig fan av sorte DE-lykter og det ser veldig bra ut på E 34 også må jeg si. Stilig gjort men angel-eyes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå