Neonlars Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Som overskrift viser.. Vanskelig å byttet denne? Radiator og vifte må av, men må jeg av med fordeleren også da denne kan sitte litt i veien.? Er en 325i! Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Kanskje. Det står dette i Haynes: If the distributor cap is mounted directly to the upper timing belt cover, remove the cap, rotor and the black plastic cover beneath the rotor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Ja. Av med alle deksel du ser deriblant fordeler da den står på dekselet,av med reimhjulet i bunn og reimhjulet til vannpumpa(det litt mindre hjulet oppenfor) Løsne strammeren og bytt reim. MEN-NULLSTILL motoren først. Har du null peil og aldri har vært borti det så få noen med peiltil å hjelpe deg gjennom det og sjekke at alt er ok,blir den feilmontert og du fyrer opp så skal jeg love deg det blir dyrere enn de 2k det hadde kostet å få byttet den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 Det går an å dra motoren 2 omdreininger rundt med en fastnøkkel for å kontrollere at reima sitter riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 hmm jeg måtte ikke av med vifta =/ men viktig å få på den nye skikkelig, nullstill motoren som propan sier jeg presterte å sette på reg.reima feil, da bøyde jeg en del ventiler og lagde hakk i stempla =) var bra fornøyd etterpå da ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2006 Nullstille motoren..? Er første gang jeg skifter den ja, men kan alltids få noen til å hjelpe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Januar 13, 2006 Share Skrevet Januar 13, 2006 nullstiller motoren gjør du ved å sette motoren på merkingen.. det er en pil på reim skiva på veiva, og en pil på kamen, de skal mot ett merke på motor blokka.. også er det sansynlig vis ett hull i bakkant av motoren som går inn i clutch huset som du kan putte en skrue inni svinghjulet sånn av veiva ikke flytter seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 hmm jeg måtte ikke av med vifta =/ Hva tror du? Når alt av deksel OG hjulet til vannpumpe må av så må du såklart av med vifta! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 hmm okaj, mulig det er anderledes på 325 da, men på min 323 trengte jeg ikke ta av vifta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 hmm okaj, mulig det er anderledes på 325 da, men på min 323 trengte jeg ikke ta av vifta. Ble ikke det et sinnsykt knoteri da?? Iom at reg. reima sitter innom vifta?? Jeg bruker iallefall å ta av alt som er av løse deksler og tinger på framsida av motoren når jeg bytter reim.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2006 slipper vel å ta av oljekjøler..? Da jeg nettopp har brukt 3timer med å mekke i hop nye slanger å koblinger til denne.. ikke så veldig keen på å ta av denne igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Skulle tro det går meget bra ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå