Gå til innhold

Plankekjøring å justere ventiler?


Ronny M
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja,for oss som har gjort det 500 ganger så er det en smal sak,men er jo greit å vite hva en gjør også.

Kjøp deg Haynes manual-og det burde mange gjøre her inne da det er veldig mange unødvendige spm om ting.

Ikke missforstå meg altså-helt greit at du spør om det er vanskelig,men å forklare deg steg for steg uten bilder og etc er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å skaffe meg den boka. Har ikke skrudd så veldig mye BMW ennå, det har for det meste blitt gamle Opel'er opp gjennom åra. Ja, jeg sa Opel! 8)

Men det er jo ikke akkurat rakkettforsking å skru på BMW heller så skal nok klare å få justert de ventilene etterhvert. Ville bare høre om det var noe spesiellt å ta hensyn til på denne bilen før jeg åpna topplokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,ikke no prob å justere bare en vet hva en gjør.

Bare å rive av deksel og justere.

Ikke no spess å ta hensyn til annet enn å dreie på motoren når du holder på.

0,20 på innsug og 0,25 på utblås.(Kald motor)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke veldig vanskelig nei, men kan være litt skummelt om du justerer de for nære, eller for liten klaring da...

men ellers koster det vel ikke stort å sende den til en bilmekaniker å få han til å fikse det =)

men jo forresten! det kan være greit å være to når man skal justere ventiler.. sparer væffall litt klunder med det på e30'ene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...