Gå til innhold

Plankekjøring å justere ventiler?


Ronny M
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg må gjøre det samme, men hva mener dere med kald motor, må den stå over natta eller holder det med 3-4 timer?

De skal justeres optimalt i 20 grader celsius.

Man kan også justere på driftswarm motor(over 75`C)

Da blir det veldig bra,men må være mer nøye og justere med mindre klaring,Bakdelen er at du rekker ikke justere alle 12 så fort pga at du brenner fingrene av deg når en holder på.

Juster syl 1 med veksling på 6 og 2-5,3-4 og motsatt.

0,20innsug/0,25 utblås på 20 grader motor,da blir det bra.

IKKE stram for hardt da bolten ryker fort og ikke for løst heller da det er like ille etter 2T.

Når du har gjort det så unngår du å dra mer enn drøye 2500o/min før bilen er driftsvarm så holder det lenge!!

Over og ut fra full mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må gjøre det samme, men hva mener dere med kald motor, må den stå over natta eller holder det med 3-4 timer?

De skal justeres optimalt i 20 grader celsius.

Man kan også justere på driftswarm motor(over 75`C)

Da blir det veldig bra,men må være mer nøye og justere med mindre klaring,Bakdelen er at du rekker ikke justere alle 12 så fort pga at du brenner fingrene av deg når en holder på.

Juster syl 1 med veksling på 6 og 2-5,3-4 og motsatt.

0,20innsug/0,25 utblås på 20 grader motor,da blir det bra.

IKKE stram for hardt da bolten ryker fort og ikke for løst heller da det er like ille etter 2T.

Når du har gjort det så unngår du å dra mer enn drøye 2500o/min før bilen er driftsvarm så holder det lenge!!

Over og ut fra full mann...

Tusen takk, fikk svar på alt jeg lurte på:P hehe.. edru mann her da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

fordi når du justerer ventila, så er det en slags små-oval skive du justerer på, og når du har fått den i riktig posisjon, så kan det være greit å få en annen person til å stramme den, samtidig som du holder den i riktig posisjon :) skjønte ? det er fult mulig å gjøre det alene, men litt mer klunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...