Gå til innhold

Tikking i bmw 2liter ( E36 24v)


Krishell
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, det tikker veldig fra min 2liter 6er, Er ikke rådebank eller noe. men den høres nesten ut som en disel. Høres ut som om det er en ventil ellernoe som er litt lei. Er samme lyd som når man starter bilen kald. men en av ventilene gir seg liksom ikke.

Noen som har vært borti dette? Er det vanlig?

Bilen har rullet over 200k så er jo litt sliten stakkar.

Vanos bannanos? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper at en ventilløfter er ganske ferdig i tilfelle hvis det er der så å si hele tiden mens du kjører. men er en kostbar affære og skifte dette så start med rensestoff i olja så du får fjerna dritt og møkk. kjør med dette ei lita stund og tapp den helt tom og ha på en litt tykkere olje og skift filter. (Mobil1 5w50 f.eks som er beregnet til biler som tikker litt) Funker ikke dette bør du vel vurdere å skifte løfterne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Hadde problem med tikking på min 318i e36 jeg også spesielt når jeg startet den når den var kald. Prøvde å skifte oljetype og ta motorrens, men ble ingen forskjell. Måtte skifte ventilløftere, og da ble d mye bedre. Kammen var i tillegg litt slitt på min da typisk m40 motor :(

Har en kompis som som har en 320 i 24v. Han var plaget med tikking også. Men i hans tilfelle var det faktisk en tennplugg som var løs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hylse som ligger i mellom ventilen å kammen.Den skal rotere så den ikke blir slitt på ett sted!! hvis den står stille,så blir det tikking.Har vært borti det før...

Hvilke motorer gjelder dette for?

Alle E36 motorer.. værtfall 320.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problem med min 525 24v men den kan tikke kanskje i to tre minutt etter jeg starter den, så forsvinner den, kjipt er det uansett, har bytta til agip for og se om dette hjalp, men det gjorde det ikke..

det vart snakk om noe rens og helle i olja her, hvor får man kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rensing fungerer i 10% av tilfellene, her må du nok bytte løftere. Grei jobb hvis du kan skru, men du bør nok få ett verksted til å gjøre det, VANOS, innstilling av register, hule kammer som må settes i jigg før dem taes ut osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikkingen på min kommer når oljen er varm og den står lenge på tomgang. Tikkingen forsvinner når motoren har over 1500rpm, så det er vel at det er litt lavt oljetrykk som gjør at det kommer tikkelyd på min. Det som irriterer meg er at autopower.se sier at det er slurv med oljebyttene som ofte gjør at ventilløfterene tar kvelden, men både jeg og tyskeren som hadde bilen før meg har byttet olje hver 10000km(castrol). De på BMW sa at dette ikke var farlig, men som noen lenger oppe sier, oljerens eller tykkere olje kan funke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hylse som ligger i mellom ventilen å kammen.Den skal rotere så den ikke blir slitt på ett sted!! hvis den står stille,så blir det tikking.Har vært borti det før...

Hvilke motorer gjelder dette for?

Alle E36 motorer.. værtfall 320.

Den hylsa du nevner,er det ventilløfteren du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...