Gå til innhold

Ettermontering av aircondition i bil


Lars R B
 Share

Anbefalte innlegg

...det er i alle fall ein seriøs jobb, men alt går. Høyrer at ein del ombyggingsprosjekt balar med vannskade i bilen, då det vist er ein anna isolering av kanalar ol. for å unngå kondensering i bilar som er orginale m/AC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du ryker på 6 lapper for full service på ac-anlegget vil jeg tro at å bygge hele greia fra bånn av ikke blir gratis. send en forespørsel til noen som driver med det da..?

6 lapper :!::!::!:

E du spinnvill. Kostet med litt over 2 for full sjekk og service/rens inkl. etterfylling av gass. Dette var hos GS. Reithan bil skulle også ha tilsvarende sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2lapper får service på ac, er grise billig da!! allefall hvis det blir byttet tørrefilter og det er lite kjøle veske på anlegget!! det er kjøle veske til ca1200 kr på en BMW.. da tar har han dårlig fortjeneste på en sånn AC jobb!! jeg jobber med aircondition på kjøretøy selv så vet sånn ca å mye kjøle væska koster, og den har litt dyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 lapper :!::!::!:

E du spinnvill. Kostet med litt over 2 for full sjekk og service/rens inkl. etterfylling av gass. Dette var hos GS. Reithan bil skulle også ha tilsvarende sum.

bmw verkstedet her skulle ha 1000-1500 for å skifte microfilteret alene. Hos et firma som kun driver med klima/ac fikk jeg følgende priser:

microfilter -316

desinfeksjonsbehandling -995

trykktest og etterfylling -1750

tørkefilter(byttes hver 5`e år) -1275

kompressorolje -160

sporveske(?) -150

verkstedmateriell -50

arbeid -600

moms -1324

sluttsum: DYRT

Hadde ikke spenn til det så vist noen har rimeligere forslag så er det jo fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleveska, er det freongassen i væske form?

Uansett, de renset anlegget, lekkasjetestet, skiftet filter og fylte etter freon. Det som kunne påvirke prisen var hvor mye freon de måtte etterfylle sa de. Men ikke tusenlapper

det som gjør at kjøle veska blir til gass er at veska går igjennom en struping, så det blir ett trykkfall, slik at vesken omdannes til gass,som gjør at det blir kaldt.. så går veska videre til kompresoren og blir komprimert og trykket øker, så inn i en radiator, el kondensator som det heter på fagspråket, og omdanner gassen til veske igjen..

litt vanselig å forklare dette men.. hehe..ja, jeg prøvde da.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...